Medeltidsmarknad i Leksand
- Anders Nyman
- Medlem
Medeltidsmarknad i Leksand
Nu den här helgen 23 - 25/5 är det en Medeltidsmarknad i Leksand, vi tänkte åka dit och titta. Å, klockan 14.00 idag ska det var ett medeltida torneringsspel, å det ska bli väldigt intressant att se. Jag tänkte att jag skulle lägga hit någon intressant länk om denna marknad, men det jag hittade det var inget av värde, bara en tråkig brun informations sida, för jag tänkte att det skulle vara lite fina bilder med från marknader de har haft tidigare där i Leksand, men se där bedrog jag mej. 
- Anders Nyman
- Medlem
Re: Medeltidsmarknad i Leksand
Det var första gången jag var på en medeltidsmarknad av det här slaget. Å, det var hur intressant som helst. Så det har de gjort väldigt bra, man fick en liten inblick i hur det kunnde gå till då på medeltiden just på en marknad. Det som jag tyckte om, det var i ett av marknads stånden så var det någon som har gjort en säckpipa av en teckning från just medeltiden. Synd bara att man inte hade pengarna, för då har jag tagit den med hem,, men 2 500:- . Men bra var det då i alla fall. 
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Flyttade tråden till lämpligare forum.
- Anders Nyman
- Medlem
Såg i dagens tidning, att nu denna helg som kommer så ska det vara en Medeltidsmarknad i en by utanför Ludvika som heter Grangärde.. Som jag upplever,, så börjar detta med just Medeltidsmarknader bli på modet,, för det börjar bli mer och mer sådanna Marknader. 
- Anders Nyman
- Medlem
Medeltidsmarknader hör ju Sommaren till,, men vad jag har tänkt på,, finns det någon Medeltidsmarknad som hålls på Vintern på något ställe. 
- Anders Nyman
- Medlem
Nu till helgen som kommer så är det dags återigen för årets upplaga av medeltidsmarknaden i Leksand. www.medeltidsmarknad.se/ 
- Anders Nyman
- Medlem
Nu har Leksand fått en konkurerande Medeltidsmarknad här i Dalarna,, för nu till Helgen så är det en Medeltidsmarknad på vackra Gammelgården här i Borlänge, det har gjorts lite trevande försök här i Borlänge tidigare, så vi får se om det kan bli en "HIT" vid Gammelgården så det blir ett återkommande evenemang.