Veteran bils marknad i Pålsboda
- Anders Nyman
- Medlem
Veteran bils marknad i Pålsboda
I morgon Söndag 17/5 ska jag ner till Pålsboda på en veteranbils marknad vid Holmgrens volkswagen museum. Å, just Holmgrens har världens största samling folkvagnar med totalt 65 bilar. Ska bli jätte intressant, få se om man gör något fynd, å kanske kommer hem med en veteranbuss (Folkabuss).
Å, själva museet bara det är värt ett besök bara det.
- Anders Nyman
- Medlem
Re: Veteran bils marknad i Pålsboda
Det var ett mycket spännande besök vid detta museum i Pålsboda i går Söndag, själva marknaden var utanför å den var inte så värst intressant. Det bästa med besöket i pålsboda, var själva museeibesöket. Den fränaste bilen inne på museet var en bil som någon tagit framdelen av en äldre Fordmodell och bakdelen av en äldre vw-bubbla. När jag såg detta mästerverk, jag visste inte vad jag skulle säga, jag bara stog och myste. Om man går in på länken till museet som är med och sedan klickar på att ladda ner deras broschyr så ser man denna Fordbubbla. Men det är synd att det inte är så mycket bilder med från museet, för det fanns så otroligt många vackra bilar där inne, tillexempell en Rosa Limousin-Bubbla. www.vwmuseum.se Men jag kan då verkligen rekommendera ett besök där, även den som kanske inte är så värst bubbla intresserad kommer nog att fastna för något där. 
- Anders Nyman
- Medlem
16/5 är det dags igen för denna veteran bils marknad igen nere i Pålsboda,, fast i år, blir jag tyvärr att missa denna marknad, men kompisen som också är vw-fanatiker som jag, ska dit,, får rapportera när han kommer hem,, hur det var där i år.. Men man kan ju inte vara med på allt, tyvärr. 
- Anders Nyman
- Medlem
Lägger in en Länk som har med äldre VW-Bilar att göra som änndock denna träff i Pålsboda Handlar om... www.classicvws.com/index1.htm