Biografmuseum i Säter

Skriv svar
Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem

Biografmuseum i Säter

Inlägg av Anders Nyman » 19 januari 2008, 16:34

I Säter så finns det ett trevligt Biografmuseum, ett litet hemtrevligt museum..
http://www.biografmuseet.se/ :)

Användarvisningsbild
dc
Medlem
Kontakt:

Re: Biografmuseum i Säter

Inlägg av dc » 14 februari 2008, 17:20

Tack för tipset Anders. Eftersom det är min bransch så verkar det vara ytterst intressant. Om jag får tid så är en resa uppåt given. Synd att det ligger så långt upp i Norrland :lol:

Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem

Inlägg av Anders Nyman » 17 februari 2008, 15:51

:lol: Norrland :lol: Men som sagt så kan jag rekomenndera ett besök där.. Å, jag läste i den lokala tidningen här oppe att nu till sommaren, så ska biografmuseet i Säter få uppställd Sveriges första buss som sveriges television hade som de sände direkt sänd Tv från. :oops: Men norrland :oops:

Användarvisningsbild
dc
Medlem
Kontakt:

Inlägg av dc » 18 februari 2008, 01:06

Anders Nyman skrev::lol: Norrland :lol: Men som sagt så kan jag rekomenndera ett besök där.. Å, jag läste i den lokala tidningen här oppe att nu till sommaren, så ska biografmuseet i Säter få uppställd Sveriges första buss som sveriges television hade som de sände direkt sänd Tv från. :oops: Men norrland :oops:
Ja Norrland.. Var skulle Säter annars ligga? :) Allt norr om Rödeby (stället där man skjuter på varandra ibland) räknar jag som Norrland. Då skulle du bara höra vissa reservdanskars åsikter om vad som är Norrland......

Skriv svar