Vad göra i Dublin

LasseMaja
Redaktör emeritus

Inlägg av LasseMaja » 2 november 2006, 15:18

Jamessons Whiskeydestilleri är trevligt att besöka!

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 2 november 2006, 16:50

***Gå på shoppningsgatan O´Connell Street, uppkallad efter en frihetskämpe som även står som staty längs med gatan.
***St Partrick Church är också sevärd, där ligger även författaren Jonathan Swift som skrev Gulliver´s resor.
***Howth, ta "Darten"(tåget) norrut så kommer du dit, ett samhälle nordväst om Dublin, har en lång pir bl a.
***Slottet Powercourt vet jag är också sevärd, dock har jag inte varit där.

Användarnamn?
Var på Trinity college idag, astråkigt
Jag tyckte i motsats som du, att det var intressant och det var nog av anledningen att jag hade läst om de irländska författarna en hel del skulle jag förmodar, att jag tyckte att det var intressant.

Stefan

Användarvisningsbild
Widsith
Medlem

Inlägg av Widsith » 3 november 2006, 00:11

Användarnamn? skrev:Den där kyrkan var supertråkig, tråkig arkitekur och, ja allmänt tråkigt.
Det här var ju väldigt tråkigt... du förstår, i kryptan ligger också mumien efter en alldeles äkta korsfarare, vars pekande finger man måste vidröra för att bibehålla sin tur. Gör man inte detta, utan istället tycker det hela är rätt tråkigt, så drabbas man av korsfararens förbannelse, och all den otur mumien absorberat genom århundradena blir överflyttad till en själv. Precis så är det. Jag hade en vän, som för några år sedan gjorde precis som du, gick till S:t Michans Church och tyckte det var jättetråkigt, vilket han skrev till mig i ett e-mail. Och det var det sista jag hörde av honom... :wink:

I din situation finns det bara en sak att göra, du måste gå tillbaka till kyrkan med en fyrklöver i fickan och kyssa korsfararens finger. Medan du är där kan du också besöka Bram Stokers grav, han vilar där tillsammans med hela sin släkt.

Om du har åldern inne skall du gå till Temple Bar Area, i närheten av Trinity College. Den aktive och uppmärksamme kan spendera en vecka i detta område utan att nånsin ha tråkigt. Och medan man är där kan man tänka på att det är just detta område som tidigast bebyggdes i staden, av våra vänner vikingarna.

Användarnamn?
Utsparkad

Inlägg av Användarnamn? » 3 november 2006, 16:45

Widsith skrev:
Användarnamn? skrev:Den där kyrkan var supertråkig, tråkig arkitekur och, ja allmänt tråkigt.
Det här var ju väldigt tråkigt... du förstår, i kryptan ligger också mumien efter en alldeles äkta korsfarare, vars pekande finger man måste vidröra för att bibehålla sin tur. Gör man inte detta, utan istället tycker det hela är rätt tråkigt, så drabbas man av korsfararens förbannelse, och all den otur mumien absorberat genom århundradena blir överflyttad till en själv. Precis så är det. Jag hade en vän, som för några år sedan gjorde precis som du, gick till S:t Michans Church och tyckte det var jättetråkigt, vilket han skrev till mig i ett e-mail. Och det var det sista jag hörde av honom... :wink:

I din situation finns det bara en sak att göra, du måste gå tillbaka till kyrkan med en fyrklöver i fickan och kyssa korsfararens finger. Medan du är där kan du också besöka Bram Stokers grav, han vilar där tillsammans med hela sin släkt.

Om du har åldern inne skall du gå till Temple Bar Area, i närheten av Trinity College. Den aktive och uppmärksamme kan spendera en vecka i detta område utan att nånsin ha tråkigt. Och medan man är där kan man tänka på att det är just detta område som tidigast bebyggdes i staden, av våra vänner vikingarna.

Nä!!

Jag tänker inte gå tillbaks till den superdupertråkiga kyrkan. Så de så.

Har utforskat ett dussin av Dublins pubar, och det är väl den största behållningen, att sörpla lite ale, och snackar skit med den bredvid sig.

Falskleg for the people!

Skriv svar