Alexander Den Stores härtågsväg
Alexander Den Stores härtågsväg
Känner någon till om det finns någon bok/karta över vart man med bil kan ta sig fram längs Alexander Den Stores härtågsväg? Alltså från Makedonien till Indusfloden?
Re: Alexander Den Stores härtågsväg
Jag förstår inte riktigt frågan, vill du ha en modern karta med Alexanders färdväg inritad eller?Carolus skrev:Känner någon till om det finns någon bok/karta över vart man med bil kan ta sig fram längs Alexander Den Stores härtågsväg? Alltså från Makedonien till Indusfloden?
MVH
Hans

Nej, men en modern vägkarta över hans rike så man kan följa i hans fotspår.Hans skrev:Jag förstår inte riktigt frågan, vill du ha en modern karta med Alexanders färdväg inritad eller?Carolus skrev:Känner någon till om det finns någon bok/karta över vart man med bil kan ta sig fram längs Alexander Den Stores härtågsväg? Alltså från Makedonien till Indusfloden?
MVH
Hans
Finns kanske sådana temaresor?
Ta det land för land och googla t.exCarolus skrev: Nej, men en modern vägkarta över hans rike så man kan följa i hans fotspår.
Finns kanske sådana temaresor?
road map Turkey
Då fick jag direkt detta.
Jag har inte hört talas om några temaresor i hans fotspår - inte så konstigt med att flera länder inte direkt kan beskrivas som "turistvänliga".
MVH
Hans