Arkeologiforum

Diskussioner kring händelser under nordisk forntid & vikingatid.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Gorm
Medlem
Inlägg: 223
Blev medlem: 8 januari 2004, 17:06
Ort: Visby

Arkeologiforum

Inlägg av Gorm » 7 april 2004, 11:00

Hej

Jag håller på att starta upp ett forum som inriktar sig på arkeologi. Det finns även en länksamling till sidor som handlar om arkeologi eller närbesläktade ämnen. Forumet är mycket nytt så fler medlemmar som är villiga att diskutera efterlyses. :)

Syftet är inte att konkurera utan att skapa en samlingsplats för de som är intresserade av arkeologi och närbesläktade ämnen. Kom gärna med konstruktiv kritik eller bara kritik. ;)

Länken är: http://www.arkeologiforum.tk/

mvh
Johan

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 9 april 2004, 08:12

Det vara ett bra forum. När lite mer medlemar kommer så tror jag det kommer bli lika stort som Skalman. :)

Men medlemstittlarna tycker jag måste ändras. Kanske något i det arkeologiska slaget?

Fossil
Mumie
osv

Kanske kan vara något? Jag antar att du är lite mer bevanrad inom arkeologiska termer, så du kommer nog på fler saker. :)

Användarvisningsbild
UrsusRex
Medlem
Inlägg: 832
Blev medlem: 14 juni 2003, 12:29
Ort: Stockholm

Inlägg av UrsusRex » 9 april 2004, 11:00

Hej

Kul initiativ!

Har du tipsat om ditt nya forum på http://www.historiska.se/histvarld/forum/default.asp ? Där finns det ett par arkeologer, fler arkeologstuderande och en hel massa historiaintresserade.

Mvh
Björn

Användarvisningsbild
Gorm
Medlem
Inlägg: 223
Blev medlem: 8 januari 2004, 17:06
Ort: Visby

Inlägg av Gorm » 9 april 2004, 11:39

Tack, jag ska göra det, men de verkar ha lite problem för jag kan inte bli medlem. De håller dock på att fixa det manuellt så jag ska tipsa så fort det är klart.

/Johan

Användarvisningsbild
Olof Ekström
Medlem
Inlägg: 583
Blev medlem: 3 september 2003, 16:36
Ort: Bälinge, Uppland och Östergötland

Inlägg av Olof Ekström » 9 april 2004, 21:06

Svensk Historia.nu är ju ett annat ställe där man säkert gärna listar länken.

Sidospår - hade inte skalman ett forum för länkar och lästips?

Användarvisningsbild
Gorm
Medlem
Inlägg: 223
Blev medlem: 8 januari 2004, 17:06
Ort: Visby

Inlägg av Gorm » 29 juni 2004, 18:57

Det är gjort, den kom med i senaste nummret. :)

Anganatyr
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: 17 januari 2011, 20:53

Re: Arkeologiforum

Inlägg av Anganatyr » 30 april 2015, 18:03

Ett nytt arkeologiforum har precis startat upp nu när det gamla skall läggas ner.
http://skandinavisktarkeologiforum.org/ ... ddbd40728f

Användarvisningsbild
a81
Medlem
Inlägg: 3764
Blev medlem: 14 juni 2005, 16:31
Ort: Uppsala

Re: Arkeologiforum

Inlägg av a81 » 4 maj 2015, 19:52

Vad händer med materialet från gamla Arkeologiforum? Det bör absolut bevaras för eftervärlden, det finns så mycket kunskap som bör bevaras för eftervärlden på ett eller annat sätt!

Anganatyr
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: 17 januari 2011, 20:53

Re: Arkeologiforum

Inlägg av Anganatyr » 4 maj 2015, 20:19

a81 skrev:Vad händer med materialet från gamla Arkeologiforum? Det bör absolut bevaras för eftervärlden, det finns så mycket kunskap som bör bevaras för eftervärlden på ett eller annat sätt!
Jag håller med dig!! Det bör verkligen bevaras för eftervärlden. Det finns mycket samlad kunskap där.

Användarvisningsbild
a81
Medlem
Inlägg: 3764
Blev medlem: 14 juni 2005, 16:31
Ort: Uppsala

Re: Arkeologiforum

Inlägg av a81 » 8 juli 2015, 21:05

Har nu registrerat mig på Skandinaviskt Arkeologiforum. Det är jättekul med en efterträdare till Arkeologiforum, men som jag skrev tidigare hoppas jag verkligen att gamla Arkeologiforum också bevaras för eftervärlden. Det finns mycket samlad kunskap där. Är det någon som vet vad som kommer att hända med materialet på gamla Arkeologiforum?

Skriv svar