WW1 Bilder

Diskussioner kring händelser under första världskriget & mellankrigstiden. Tillägnad vår saknade medlem Stellan Bojerud
Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem
Inlägg: 1532
Blev medlem: 9 oktober 2002, 17:57
Ort: I19

Inlägg av SuperPalle » 1 oktober 2003, 20:03

Jag tror inte att det är samma, det passade dock så bra att lägga dom brevid varandra. Att dom retierar stod på sidan där jag hittade bilden men i övrigt så ser dom snarare ut att springa hem i oordning än att anfalla.

Eder
- Palle

Användarvisningsbild
Rally
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 9 november 2002, 00:48
Ort: Bajenland

Inlägg av Rally » 22 oktober 2003, 02:00

JETSKI skrev:
Ja, det tycker jag med. Jag tror inte att det är samma öppningar. Om man tittar på färgfotot så har det en "bunker" på höger sida. Man kan se en dörr och två fönsteröppningar. Denna "bunker" saknas helt på det svartvita fotot från WWI.
Bunker skymms nog. Att öppningen är bredare, kan inte det ha att göra med att bilden kanske plattats till?

Hittade denna bild. Det är nog inte samma ställe ändå:

Och vad är det som står i öppningen till fortet på den nya bilden? Jag tycker det ser ut som en människa. Och om ni tittar på bilden med killen som står brevid sin bil så kan man helt klart se att han kan raklång gå in i fortet. Eftersom han står framför fortet och är lika lång som öppningen är hög. Alltså är vi tillbaka på scratch. Den ursprungliga bilden på fortet ser väldigt underlig ut.

Skriv svar