Hiter - Varför?

Diskussioner kring händelser under första världskriget & mellankrigstiden. Tillägnad vår saknade medlem Stellan Bojerud
Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 5 november 2002, 19:36

Livdragon skrev:Du har redan vunnit SM i konformism.
Livdragon skrev:Du kan koppla av nu. Gå hit istället: http://www.lunarstorm.se
Tack men nej tack, jag har sett nog av dina favoritsidor så jag tror jag avstår från dina fjortispolare. :roll:

Livdragon
Utsparkad
Inlägg: 123
Blev medlem: 30 september 2002, 18:09
Ort: K1

Inlägg av Livdragon » 5 november 2002, 19:43

[Tja, såvitt jag vet så ville inte betydligt färre än 6 miljoner (om man bara ska snacka om förintelsen) att judar skulle dödas industriellt.
?
[Ok, istället för att jag ska bevisa att den är falsk ("bevisa att Gud inte finns") så kan du bevisa att det stämmer.
Jag har iaf vetenskapen bakom mig.
Det var inte jag som drog upp Sions vises protokoll och gjorde ett tvärsäkert uttalande som jag inte kan styrka.
Inte skriven av antisemiter på 1800-talet?`?
Inte f-n vet jag. Kan däremot säga ganska säkert att hade Gamla Testamentet eller Talmud uppdagats först nyligen så skulle de säkert också påstås ha skrivits av "antisemiter".

Livdragon
Utsparkad
Inlägg: 123
Blev medlem: 30 september 2002, 18:09
Ort: K1

Inlägg av Livdragon » 5 november 2002, 19:47

Jag antar att Livdragonen tillhör en grupp människor inte anser att förintelsen inträffat. 8O
Finns det en särskild grupp? Är det du eller jag som är konspirationsteoretiker?

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 5 november 2002, 20:01

Livdragon skrev:
Lindir skrev:
Livdragon skrev:I vilket väsentligt avseende skiljer sig Sions vises protokoll från "officiella" judiska dokument som Gamla Testamentet eller Talmud?
I de flesta väsentliga och oväsentliga avseenden.
Nämligen?
Tack, jag avstår. Jag tänker inte förklara vad det är för skillnad mellan Mein Kampf och Ronja Rövardotter heller, ifall du inte kan skilja på dem heller.

Livdragon
Utsparkad
Inlägg: 123
Blev medlem: 30 september 2002, 18:09
Ort: K1

Inlägg av Livdragon » 5 november 2002, 20:35

Du sa att det skulle vara färre som vände sig mot flera för att vara en konspiration och då anser jag förintelsen vara det, eftersom de som vände sig mot judarna var färre än de som blev förfäljda.
I Tyskland??
Duger Nationalencyklopedin? (...)
lol Nej.
[Säkert hade det påståts, men jag tror inte det hade vunnit allmän tilltro, vilket fö är omöjligt att säga.
Det står inget i Sions vises protokoll som inte redan står i GT och Talmud.

Livdragon
Utsparkad
Inlägg: 123
Blev medlem: 30 september 2002, 18:09
Ort: K1

Inlägg av Livdragon » 5 november 2002, 20:58

Räknar nu alla mördare (däribland Hitler, meniga soldater som sköt, hjälppoliser som sköt o dyl) och jag har jävligt svårt att tro att de är fler än 6 miljoner,
Det är möjligt att jag missat nåt i ditt resonemang men jag syftade på att judarna utgjorde en minoritet i relation till det tyska värdfolket.
Varför inte?
Det är ett statligt beställningsjobb.
Har läst Sions VIses protokoll o där står mkt som inte står i vare sig GT o Tamlud
Talmud är ett helt uppslagsverk. Tvivlar på att du läst hela. Poängen är dock att det genomgående temat är detsamma i all judisk litteratur.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 5 november 2002, 21:04

Det är ett statligt beställningsjobb.
Har du glömt Peter Sjögren, nu citerar jag Radio Islam, "att denne de facto jude har varit huvudredaktör för Nationalencyklopedin (NE) sedan 1992, något som är värt att hålla i minnet om man undrar över vissa inslag av censur i detta viktiga standardverk." :roll: Precis som att svenska staten skulle ha något vinstintresse av att förfalska NE...

8O Jag undrar hur du klarar att leva om du misstror allt som är ett statligt beställningsjobb... Åker du bara bil på privata vägar eller?

/Johan

Livdragon
Utsparkad
Inlägg: 123
Blev medlem: 30 september 2002, 18:09
Ort: K1

Inlägg av Livdragon » 5 november 2002, 21:10

Johan Elisson skrev:
Det är ett statligt beställningsjobb.
Har du glömt Peter Sjögren, nu citerar jag Radio Islam, "att denne de facto jude har varit huvudredaktör för Nationalencyklopedin (NE) sedan 1992, något som är värt att hålla i minnet om man undrar över vissa inslag av censur i detta viktiga standardverk." :roll: Precis som att svenska staten skulle ha något vinstintresse av att förfalska NE...

8O Jag undrar hur du klarar att leva om du misstror allt som är ett statligt beställningsjobb... Åker du bara bil på privata vägar eller?

/Johan
Staten har inte varit svensk sen frimurarkuppen mot Gustaf IV Adolf. (Hur tror du Bernadotte kom till makten? Genom en platsannons?) Sen kan du inbilla dig vad du vill. Godafton.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 5 november 2002, 21:12

Staten har inte varit svensk sen frimurarkuppen mot Gustaf IV Adolf. (Hur tror du Bernadottarna kom till makten? Genom en platsannons?) Sen kan du inbilla dig vad du vill. Godafton.
8O :lol: Och vad för nationalitet har staten? Är det inte vi som är staten? Har du helt missat att kungen inte har någon egentlig makt sedan ett antal år tillbaka...?

/Johan
Senast redigerad av 1 Johan Elisson, redigerad totalt 5 gånger.

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 5 november 2002, 21:34

Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev: Det är ett statligt beställningsjobb.
Fortsätt gärna, det här blir bara bättre och bättre... :roll:
Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev:Talmud är ett helt uppslagsverk. Tvivlar på att du läst hela.
Men låt mig gissa det har du? 8O
Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev:Poängen är dock att det genomgående temat är detsamma i all judisk litteratur.
Och det är? Kan du någon gång tala ur skägget, eller är det att kräva lite för mycket av dig?

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 5 november 2002, 21:36

Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev:Staten har inte varit svensk sen frimurarkuppen mot Gustaf IV Adolf. (Hur tror du Bernadotte kom till makten? Genom en platsannons?) Sen kan du inbilla dig vad du vill. Godafton.
Näh, och vem styr Sverige nu om jag får fråga, är det den internationella judendomen, Elvis Presley, marsmänniskorna, FBI/CIA/MI5/whatever o.s.v., upplys mig gärna.

Användarvisningsbild
Jesusmoma
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: 3 april 2002, 20:36
Ort: Helsingborg, wow, där kommer Bob Hund
Kontakt:

Inlägg av Jesusmoma » 6 november 2002, 11:41

Fan det var det mest övertygande jag läst skitbra
Andreas Wien!

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 6 november 2002, 19:18

Talmud är som Livdragon mycket riktigt (kors i taket! Ingen klarar att ha fel jämt ...) ett gigantiskt verk. Jag minns hur jag som ung naiv teologistuderande stegade in på ett judiskt antikvariat i Jerusalem och frågade om de möjligen hade den där Talmud. Han tittade på mig som om jag vore en idiot och pekade tigande på översta hyllan i en bokhylla där Talmud stod. I ett tjugotal vackra inbundna band. De tjugo banden gjorde sig tyvärr inte i min ryggsäck, så det fick vara.

Torah är däremot ett av namnen på det vi i den kristna kultursfären kallar Gamla Testamentet, dvs den "judiska bibeln" (men kan också syfta på bara de fem Moseböckerna eller på enbart själva lagbuden i desamma).

Talmuds gigantiska proportioner är naturligtvis tacksamt för antisemiterna, eftersom dess längd och svåröverskådlighet (den är inte det minsta systematiskt ordnad, utan tankar och kommentarer kommer i till synes slumpmässig ordning) gör att nästan ingen har läst den i sin helhet, vilket givetvis gör det lättare att sprida direkta lögner om den.

Det finns dock mängder av läsvärt i den. Ett drag som skiljer den från andra religiösa skrifter (utom de buddhistiska som betonar det ännu mer) är att man absolut inte får lita blint på det som står i den, utan att man med sitt förnuft och sin kunskap måste pröva sanningshalten i alla utsagor, inklusive trons centrala byggstenar. Om världens fundamentalistiska rörelser levde efter den maximen skulle mycket vara vunnet för världen.

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 6 november 2002, 23:04

Fan det var det mest övertygande jag läst skitbra
Andreas Wien!
Tackar!
Ett drag som skiljer den från andra religiösa skrifter (utom de buddhistiska som betonar det ännu mer) är att man absolut inte får lita blint på det som står i den, utan att man med sitt förnuft och sin kunskap måste pröva sanningshalten i alla utsagor, inklusive trons centrala byggstenar. Om världens fundamentalistiska rörelser levde efter den maximen skulle mycket vara vunnet för världen.
Amen!

Mvh Andreas Wien

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 7 november 2002, 00:03

Och ur den boken hade de förstås lömskt censurerat bort allt om judarnas planer på att tillsammans med frimurarna ta över världen, det onda i frihet, jämlikhet och broderskap, nödvändigheten av "terror, som tvingar till blind lydnad", och annat djupsinnigt som "avslöjas" i "Sions Vises protokoll"? (*grov ironi*, för den som inte hängt med ...)

Hittade du det här budskapet (?):
Den frimurar-judiska styrelsens princip och regler. Vår paroll är - makt och hyckleri. Endast styrka segrar i politiska saker, i synnerhet om den är dold i de talanger, som är nödiga för statsmän. Våld bör vara principen och list och hyckleri - reglerna för regeringar, vilka inte ämnar nedlägga sin spira inför fötterna på någon ny makt. Detta onda är det enda medlet att uppnå målet - det goda. Därför bör vi inte rygga tillbaka för mutor, bedrägeri och förräderi, då de kan tjäna till att föra oss till målet. I politiken bör man kunna ta annans egendom, utan att vackla, om man därigenom vinner undergivenhet och makt.

Det är både märkligt och skrämmande att det finns folk som går på sådana bisarra falsarier. Varför skulle någon formulera sig så i ett "hemligt protokoll" ens om de tyckte så? Hela detta "protokoll" är så överspänt och överdemonstrativt aggressivt att det är ett under att någon ens kan fundera på att det skulle vara autentiskt. Än mindre att det skulle vara överensstämmande med överhuvudtaget någon religions heliga skrifter.

Varför försöker man sig inte på en trovärdig lögn i stället för att hitta på något totalt orimligt? Varför försöker Saddam lura i folk att 100,0% röstade på honom, och valdeltagandet var 100,0%? Hade Hitler rätt när han skrev att folk hellre går på en rejäl lögn än en liten? Eller kan vi hoppas på att folk numera är så kritiska att detta inte funkar längre (mer än på enstaka vinddrivna nazister och liknande)?

Skriv svar