Napoleon, jag ber om hjälp...

Diskussioner kring händelser under revolutionernas & imperialismens tid.
Skriv svar
Wiskman
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 maj 2004, 16:02
Ort: Göteborg

Napoleon, jag ber om hjälp...

Inlägg av Wiskman » 22 maj 2004, 16:04

Vad gjorde igentligen napolen?
Var det han som stoppade den Frannska Revolutionen isåfall hur,
skullle vara enorm tacksam om ni svarade...

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 22 maj 2004, 16:10

1. Tryck på "Sök" här ovanför.

2. Skriv "napoleon" i rutan.

3. Studera de 160 trådar som blir resultatet.

Mvh Petter

Wiskman
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 maj 2004, 16:02
Ort: Göteborg

Inlägg av Wiskman » 22 maj 2004, 16:59

Gutekrigaren skrev:1. Tryck på "Sök" här ovanför.

2. Skriv "napoleon" i rutan.

3. Studera de 160 trådar som blir resultatet.

Mvh Petter

finns inga lämpliga svar på min fårga hjälp mig någon

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 22 maj 2004, 17:17

Eh, inte?

Klart det gör. Du har bara inte orkat kolla, eller hur?

Det är ingen här som vill vara taskig eller så, men hur roligt tycker du själv det är att göra någon annans läxa? Nej just det, inte alls skoj.

Det står allt i i tipset jag gav dig, om du till äventyrs inte skulle nöja dig har du ett bibliotek på din ort du kan gå till. Där finns garanterat minst tre böcker om Napoleon.

Mvh Petter

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Inlägg av Perra » 22 maj 2004, 17:27

Gutekrigaren
om du till äventyrs inte skulle nöja dig har du ett bibliotek på din ort du kan gå till. Där finns garanterat minst tre böcker om Napoleon.
:lol: ja minst tre...

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 22 maj 2004, 17:30

Ja, verkligen. Nu ser jag ju att det är Göteborg det rör sig om. Då finns det en hel hylla. Wiskman, kvista in till Stadsbiblioteket i morgon vid öppningsdags. Andra våningen, avdelning fyra. Glöm inte lånekort, kollegieblock och penna. Du hinner skriva massor. När du är hungrig kan du gå ner åt Avenyn till och ta en vegburgare på Jonsborg, de är schyssta. :) Eller en muffin på butiken bredvid Evas Paley, om den är öppen. ;)

Mvh Petter

Edit: Fsatvfel

Wiskman
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 maj 2004, 16:02
Ort: Göteborg

Inlägg av Wiskman » 22 maj 2004, 17:35

Gutekrigaren skrev:Ja, verkligen. Nu ser jag ju att det är Göteborg det rör sig om. Då finns det en hel hylla. Wiskman, kvista in till Stadsbiblioteket i morgon vid öppningsdags. Andra våningen, avdelning fyra. Glöm inte lånekort, kollegieblock och penna. Du hinner skriva massor. När du är hungrig kan du gå ner åt Avenyn till och ta en vegburgare på Jonsborg, de är schyssta. :) Eller en muffin på butiken bredvid Evas Paley, om den är öppen. ;)

Mvh Petter

Edit: Fsatvfel



haha jo da det löser sig allt hur kan du så mycket om gbg förästen på läst här ser jag :P

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 22 maj 2004, 17:39

Jag bor här...

Lycka till på biblan imorrn, hoppas arbetet går bra!

Mvh Petter

Wiskman
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 maj 2004, 16:02
Ort: Göteborg

Inlägg av Wiskman » 22 maj 2004, 17:44

Gutekrigaren skrev:Jag bor här...

Lycka till på biblan imorrn, hoppas arbetet går bra!

Mvh Petter

tack tack hehe, men du jag jag ska nänligen besvara Varför inträfafde dne farnska revolitonene just när den gjord, och för at få redan på den frågan har jag följdfrågor, Hur såg europas karta ut, hur var människorna uppdelade i samhället, vilka var upplysningidéeerna ,vilka hade mkt makt.

tycker du att jag behöver skriva om napoleon eller spårar jag ur frågan, jag härde nämligen en av läran säga att man ska hålla sig till frågan å inte spåra ur han tillhö väl igentligen inte dnena fprga elelr

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 22 maj 2004, 18:04

Som jag uppfattade det så frågade du om Napoleon, därför tipsade jag om honom... Men var det franska revolutionen så är det bara att kolla på hyllan bredvid, typ. ;)

Där hittar du alla svar på frågorna du räknade upp. NE och din historiebok lär ge det mesta, lite utfyllnad och kuriosa hittar du i specialböckerna.

Mvh Petter

Wiskman
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 maj 2004, 16:02
Ort: Göteborg

Inlägg av Wiskman » 22 maj 2004, 18:17

Gutekrigaren skrev:Som jag uppfattade det så frågade du om Napoleon, därför tipsade jag om honom... Men var det franska revolutionen så är det bara att kolla på hyllan bredvid, typ. ;)

Där hittar du alla svar på frågorna du räknade upp. NE och din historiebok lär ge det mesta, lite utfyllnad och kuriosa hittar du i specialböckerna.

Mvh Petter
ja jag har svaraet på ala frågor men tycker du att man ska gå in på napoleon occkså elelr det är la onödigt å spåra ur för jag ska igentligen bara besvara de frågor vad tycker du

Stefan
Medlem
Inlägg: 3426
Blev medlem: 9 april 2002, 11:10

Inlägg av Stefan » 22 maj 2004, 21:19

Bläddra igenom din egen historielärobok. Jag misstänker starkt att de frågor du ställer, dvs de stödfrågor du fått, motsvarar kapitel i läroboken...
Sedan när du fått häng mha läroboken ta gärna också nån biblioteksbok, så får du lite kött på benen.

Ps. Har du flera olika böcker börja alltid med den lättaste, te.x. en mellanstadiebok, för att få en första överblick. Sedan bygger du på i en spiral.

Skriv svar