Dagenz Bild
-
- Medlem
-
- Medlem
Det var ett tag sen nu jag satt med papper och penna framför mig och tecknade...men nu gör jag det, och jag tänkte ta mig tag Smaug en gång till, jag gjorde en version av honom för länge sen, typ 1,5 år sedan och det blev en liten bild som inte var nåt direkt att hänga upp i julgranen. Nu håller jag på med en större version av den, och här kommer första förhandstitten och den gamla versionen att jämföra med:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Medlem
-
- Medlem
Din nya, distinktare stil är en klar förbättring på alla sätt och vis! Nu ser det riktigt snyggt och proffsigt ut.
Jag gillar de där "batman-vingarna" på sidan av huvudet. Inspirerade av filmen Dragonheart, kanske?
Om jag saknar något så är det väl att du lägger till skuggning på hela draken, inte bara bakom vänstervingen.
Jag gillar de där "batman-vingarna" på sidan av huvudet. Inspirerade av filmen Dragonheart, kanske?
Om jag saknar något så är det väl att du lägger till skuggning på hela draken, inte bara bakom vänstervingen.
-
- Medlem
Tackar så mycket för den konstruktiva kritiken Jag har nu i min ensamhet förbättrat (i mitt eget tycke) mitt tecknade och jag är riktigt nöjd med den här versionen av Smaug.Den stegrande kamelen skrev:Din nya, distinktare stil är en klar förbättring på alla sätt och vis! Nu ser det riktigt snyggt och proffsigt ut.
Nu är det här en gammal version av bilden, den uppdaterade ligger oskannad på skissbordet. Skuggning kommer, jag lovar, och den största förändringen hittills är att jag har klätt draken i fjäll. Batman-vingarna på sidan av huvudet vet jag inte riktigt vart jag fick ifrån, Dragonheart har jag faktiskt inte sett mer än en trailer och jag kan inte direkt komma på hur draken ser ut.
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
svanskeppet
Svanskeppet ger som tidigare sagt en väldigt barnboksaktig bild av hur saker ser ut i Midgård. Det känns litegrand som kärlekstunneln på Gröna Lund. Fast skogen är väldigt fin i sina färger.
-
- Medlem
En annorlunda bild
Jag postade denna som länk i en annan tråd häromdagen, och eftersom inga nya bilder dykt upp på Dagens Bild så klämmar jag väl i med denna.
Jag gillar speciallt Ezpeleta för denna tolkning av Morgoth. Det är kanske ingen traditionell Tolkien illustration, men det är en av mina favoriter för att den fångar denna mörka Vala i en skepnad som kan förklara varför ondskan ändå kan vara så förförisk. Jag ser kopplingar också till Saurons vackra skepnad i 2.a åldern. Gillar också den lite hindu inspirerade stilen. Den är ovanlig i Tolkiensammanhang men konstigt nog passande i detta fallet IMHO.
Jag gillar speciallt Ezpeleta för denna tolkning av Morgoth. Det är kanske ingen traditionell Tolkien illustration, men det är en av mina favoriter för att den fångar denna mörka Vala i en skepnad som kan förklara varför ondskan ändå kan vara så förförisk. Jag ser kopplingar också till Saurons vackra skepnad i 2.a åldern. Gillar också den lite hindu inspirerade stilen. Den är ovanlig i Tolkiensammanhang men konstigt nog passande i detta fallet IMHO.
-
- Medlem
-
- Medlem
Is that a bad thing? ;)
Is that a bad thing?Korsriddaren skrev:Verkar ju vara direkt taget ur Kama Sutra ju.
Jag tycker själv att det är svårt att illustrera jsut Meklor/Morgoth. Jag har skissat på det i snart ett år och letat upp alla bilder jag kan hitta på hans båda populärste inkarnationer (rustad eller monstruös). Jag vill se honom som han skulle se ut vid Manwës sida innan han började härja i det fysiska Arda. Jag skulle också vilja se, eller själv illustrera hur han kommer till Midgård "i en vulkans skepnad". Har alltid tänkt mig det som nånting i stil med Godzilla eller Jacksons Balrog och Mt Doom, glidandes genom vattnet från väst mot Midgård.
-
- Medlem
-
- Medlem