Oscarsgalan som helhet

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Pirre
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: 27 mars 2002, 21:19
Ort: Staden med ett lag som efter 36 år äntligen fått SM-GULD!

Inlägg av Pirre » 28 mars 2002, 19:56

Danne skrev:Men bästa regi till Ron Howard?! Karln har ju ingen personlig stil alls, och även om hans filmer allt som oftast är välgjorda (Apollo 13 är exempelvis en av mina favoriter) så tycker jag att regipriset borde gå till någon som har ett eget uttryck. I år hade vem som helst av de andra fyra nominerade (Peter Jackson, Robert Altman, David Lynch, Ridley Scott) varit ett intressantare val. Jag tror det Filmkrönikankillet som kallade Ron Howard "en typisk amerikansk bruksregissör". Det stämmer väl ganska bra...
Kunde inte sagt det bättre själv, Danne! Howard är absolut ingen värdelös regissör - men exakt som de säger på filmkrönikan, han är "en bruksregissör".
Tror du det blir bättre utdelning på de två kommande SoR filmerna? Vet inte själv riktigt vad jag ska tro...
Hoppas bara inte juryn misstar sig och tror att de är uppföljare...

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Oscars

Inlägg av Danne » 30 mars 2002, 16:11

Jag skulle tro att "vi" har störst chans i film tre, men någon Oscar för Ian McKellens del tror jag är kört nu.

Många tror däremot att "vi" aldrig kommer ha en större chans än i år.... det vore väl synd.

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 30 mars 2002, 17:37

men å andra sidan så är inte 4 oscars per film dåligt heller, ifall man skulle säga att de fick så många under de 2 kommande filmerna.

fick Harry Potter några oscars? vart de ens nominerade? jag har inte kollat upp det...hoppas dom inte fick några iaf :D

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Harry

Inlägg av Danne » 1 april 2002, 11:28

Jag tror Harry var nominerad i en eller ett par klasser, men filmen fick ingen Oscar!

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem
Inlägg: 539
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:11
Ort: Lund

Inlägg av Never Spirit » 1 april 2002, 13:15

Man får ju komma ihåg att det är mycket svårare att få Oscar för en fantasy film än för filmer som t.ex Forest Gump, HP var den film som sålt mest under tiderna i Sverige eller nåt sånt, tror det beror på att man inte räknade med LotRs försäljning 2002. Men iallafall så fick den ingen Oscar :monkee: iallafall om mans ska tro Danne............... *ironi*

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 1 april 2002, 16:36

Och varför skulle man inte tro mig, jag har ju alltid rätt! (ironi....)

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem
Inlägg: 539
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:11
Ort: Lund

Inlägg av Never Spirit » 1 april 2002, 18:43

Det var därför jag skrev ironi på slutet för att du "alltid" har rätt...........

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 2 april 2002, 13:10

Jo, och det var därför jag också skrev "ironi". Fast i själva verket behöver jag ju inte vara ironisk. Jag har ju alltid rätt, och dessutom är jag ju alltigenom förträfflig på alla andra sätt också!

Skriv svar