valet av skådespelare

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Rama
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 juni 2003, 03:48
Ort: Sthlm

Inlägg av Rama » 18 juni 2003, 06:46

Tycker att man skulle gjort nåt liknande som man gjort med Gollum med alla alver. Ska helt enkelt vara överjordiskt vackra osv osv.
Då skulle man ju kunna förvänta sig att PJ gjorde dom åtmistonde övermänskligt vackra... Eller?

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem
Inlägg: 171
Blev medlem: 3 maj 2003, 15:33
Ort: Gamlaskogen

Inlägg av Bombadill » 18 juni 2003, 13:44

Så är det nog

Användarvisningsbild
Tharêlon
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: 23 juni 2002, 23:01
Ort: Göteborg, Sweden

Inlägg av Tharêlon » 19 juni 2003, 00:13

Men det är nog ganska orealistiskt med tanke på hur mycket jobb det var med en karaktär.

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 19 juni 2003, 03:04

Rama skrev:Tycker att man skulle gjort nåt liknande som man gjort med Gollum med alla alver. Ska helt enkelt vara överjordiskt vackra osv osv.
Då skulle man ju kunna förvänta sig att PJ gjorde dom åtmistonde övermänskligt vackra... Eller?
Tycker du verkligen att Gollum är överjordiskt vacker? :wink:

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
Ort: norröver sägs det

Inlägg av larsleo » 21 juni 2003, 12:23

touché
:lol: :lol: :lol: :lol:

decamber
Provmedlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 juni 2003, 15:34
Ort: Kolsva, Västmanland

Inlägg av decamber » 21 juni 2003, 15:57

Jag tycker skådespelarna i Lord of the Rings-filmerna är otroligt bra; jag kan inte klaga på en enda. Även Liv Tyler, som många verkar ogilla, gjorde en lysande roll i min mening. Bäst tycker jag nog att Elijah Wood och Ian McKellen spelar; men Aragorn (Viggo Mortensen) och Legolas (Orlando Bloom) är oerhört välspelade.

Rama
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 juni 2003, 03:48
Ort: Sthlm

Inlägg av Rama » 22 juni 2003, 22:12

Den stegrande kamelen skrev:
Rama skrev:Tycker att man skulle gjort nåt liknande som man gjort med Gollum med alla alver. Ska helt enkelt vara överjordiskt vackra osv osv.
Då skulle man ju kunna förvänta sig att PJ gjorde dom åtmistonde övermänskligt vackra... Eller?
Tycker du verkligen att Gollum är överjordiskt vacker? :wink:
Ha ha ha! :)

Användarvisningsbild
birger_kung
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 maj 2003, 14:42
Ort: Uppsala

Inlägg av birger_kung » 27 juni 2003, 18:25

jag tycker gollum är ett av det sämsta!han är en gullig liten benbit meb lite skin på som pratar som ett lillunge.

i boken var han slemmig och vässte och var arg och svor.

Användarvisningsbild
Aeglos
Medlem
Inlägg: 239
Blev medlem: 30 juni 2003, 17:34
Ort: Sundsvall

Inlägg av Aeglos » 1 juli 2003, 11:59

F*n va less jag blev på att Arwen snodde Glorfindels roll!!
Grät nästan..
Ajja, vi får hoppas att han kommer med en feting armé till Pelannors slätter istället. :D
Inte så troligt kanske, men man måste ju få drömma..:)

+ att jag ville helst se Rowan Atkinson(Mr.Bean) som Tom Bombadill:D

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem
Inlägg: 1427
Blev medlem: 1 april 2002, 20:33
Ort: Sveriges centrum, Örebro

Inlägg av Gothmog » 3 juli 2003, 11:06

Aeglos skrev:+ att jag ville helst se Rowan Atkinson(Mr.Bean) som Tom Bombadill:D
Och jag som tyckte att Gimli blev en comic-relief karaktär i TT, vad skulle inte då Tom blivit i LoTR? Nej du, Tom Bombadill hade blivit ett allt för oseriöst inlägg och då hade inte LoTR blivit så bra som den är.

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 1 juni 2002, 12:22
Ort: norröver sägs det

Inlägg av larsleo » 3 juli 2003, 14:45

decamber skrev:Jag tycker skådespelarna i Lord of the Rings-filmerna är otroligt bra; jag kan inte klaga på en enda. .
mmm men bland de bästa skådespelarna i hela filmen måste ju ändå vara Christoffer Lee..alias Saruman

Han är ju klippt och skuren för den rollen..han ser ju riktigt..hmm kraftfull ut..

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 25 maj 2003, 20:01
Ort: sthlm

Inlägg av Ayrabeth » 4 juli 2003, 01:44

mmm men bland de bästa skådespelarna i hela filmen måste ju ändå vara Christoffer Lee..alias Saruman
Han är ju klippt och skuren för den rollen..han ser ju riktigt..hmm kraftfull ut..
visst är han..kanske berodde på att han kände till rollen så pass väl innan..

Användarvisningsbild
Beorn
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 januari 2003, 22:43
Ort: Arda

Inlägg av Beorn » 7 juli 2003, 21:37

Citat:

mmm men bland de bästa skådespelarna i hela filmen måste ju ändå vara Christoffer Lee..alias Saruman
Han är ju klippt och skuren för den rollen..han ser ju riktigt..hmm kraftfull ut..


visst är han..kanske berodde på att han kände till rollen så pass väl innan..
Jo stundtals så kan man tro att dom flästa inte har läst boken utan bara spelade vad som var skrivet i manuset och inte hadde en aning om vad som stog i boken... Iofs erkäner många av dom att dom alldrig har läst den vilket är ett måste om man skal kunna göra en riktig insatts

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 25 maj 2003, 20:01
Ort: sthlm

Inlägg av Ayrabeth » 8 juli 2003, 01:28

syftar du på nåra speciella?

ja trodde ifs dom allra flesta läst boken, åtminstone under sjävla inspelningen..å andra sidan kanske de bara ville smöra lite genom att säga på dvd:n något om att i slutet låg det ex av böckerna överallt.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem
Inlägg: 828
Blev medlem: 8 juni 2002, 22:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Eowyn » 11 juli 2003, 21:37

alla måste ju ha läst boken innan inspelningen men det va ju några som inte hade läst den innan dess. men att spela in den och inte veta vad rollen haldlar om låter som en ganska korkad ide...

Skriv svar