valet av skådespelare

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Bess
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: 6 november 2005, 01:45
Ort: Åbo

Inlägg av Bess » 6 april 2006, 03:54

Jag sitter och förhalar en arbetsansökan, därför den sena timmen. Skrev en post, som försvann, om Tolkiens skrivprocess och vad som blev fel med utbyggnaden av Arwen, kommer tillbaka till det senare om det finns skäl.

Som kvinnlig Tolkienfantast som känner flera andra kvinnliga Tolkienfantaster i verkliga livet och online: Att bygga ut Arwens roll för att locka kvinnliga tittare måste ha varit förspilld möda (och är inte ens ett särskilt bra säljargument.) Vem bryr sig om att titta på en halvbra skådespelare som råkar vara dotter till en Aerosmith-sångare när man har fullt upp med att studera Viggo Mortensen, Sean Bean, Orlando Bloom, Elijah Wood, David Wenham, Karl Urban, etc. etc? Massor av sexiga manliga skådespelare (sexiga på olika sätt också -- rena smörgåsbordet) och ett minimum av kvinnliga motspelare att dela dem med. Vilket låter hemskt ytligt, men det är inte desto mindre sant. Orlando Bloom gjorde mer för projektet bland den kvinnliga tonårspubliken än vad Liv Tyler gjorde.

Användarvisningsbild
ake22
Medlem
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 februari 2006, 17:42
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av ake22 » 6 april 2006, 11:18

Bess skrev:Jag sitter och förhalar en arbetsansökan, därför den sena timmen. Skrev en post, som försvann, om Tolkiens skrivprocess och vad som blev fel med utbyggnaden av Arwen, kommer tillbaka till det senare om det finns skäl.

Som kvinnlig Tolkienfantast som känner flera andra kvinnliga Tolkienfantaster i verkliga livet och online: Att bygga ut Arwens roll för att locka kvinnliga tittare måste ha varit förspilld möda (och är inte ens ett särskilt bra säljargument.) Vem bryr sig om att titta på en halvbra skådespelare som råkar vara dotter till en Aerosmith-sångare när man har fullt upp med att studera Viggo Mortensen, Sean Bean, Orlando Bloom, Elijah Wood, David Wenham, Karl Urban, etc. etc? Massor av sexiga manliga skådespelare (sexiga på olika sätt också -- rena smörgåsbordet) och ett minimum av kvinnliga motspelare att dela dem med. Vilket låter hemskt ytligt, men det är inte desto mindre sant. Orlando Bloom gjorde mer för projektet bland den kvinnliga tonårspubliken än vad Liv Tyler gjorde.
haha synd att man inte var tjej ;)

Hwergelmer
Medlem
Inlägg: 85
Blev medlem: 23 februari 2006, 18:10
Ort: Stockholm

Inlägg av Hwergelmer » 6 april 2006, 14:36

Jaha, så det finns alltså folk som tycker att Elias Skog är snygg? Det sårar mina känslor, jag är varken kort eller går runt med nån dumsnäll min dygnet runt, moahaha!

Användarvisningsbild
Halbarad
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: 23 februari 2004, 14:41
Ort: Uppsala

Inlägg av Halbarad » 17 april 2006, 12:44

haha.. skulle vilja se den film som Elias Skog skickade in för att få va med i filmen.. då han sprang runt i folkdräckt i en skog och grät :P .. borde heta : Wood in his Crying Wood

Skriv svar