"Bästa" karaktär
- Shanghai_dragon
- Medlem
"Bästa" karaktär
Vilken är din favorit karaktär i Sagan om ringen (böckerna, ej filmen)?
Jag tycker att det är Aragorn, eftersom han är beskrivet ganska iskall, i filmen tycker jag att han är överdrivet stark, det beskrevs inte i boken (vad jag vet).
Jag tycker att det är Aragorn, eftersom han är beskrivet ganska iskall, i filmen tycker jag att han är överdrivet stark, det beskrevs inte i boken (vad jag vet).
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Sam, har vart min favoritkaraktär sen urminnes tider. Behöver knappt förklaras varför, men han är verkligen en sann vän.
Sen så Boromir, av samma anledning av de andra som kommer att skriva honom här; han är mänskligast skildrad. (bland annat)
Fangorn/Lavskägge är också en kandidat, möjligen för att han är så hemlig.. mystisk.. gammal... en myt liksom. Och så slutligen Gandalf, och för att inte glömma Bilbo.
Sen så Boromir, av samma anledning av de andra som kommer att skriva honom här; han är mänskligast skildrad. (bland annat)
Fangorn/Lavskägge är också en kandidat, möjligen för att han är så hemlig.. mystisk.. gammal... en myt liksom. Och så slutligen Gandalf, och för att inte glömma Bilbo.
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
Iofs, men jag glömmer nog aldrig när de är på väg in i Lothlórien och Legolas sjunger Nimroldels sång eller vad man ska kalla det.Flikkan skrev:Varför är han det? Jag har ingen aning om varför folk verkar älska honom så mycket, både i film- och bok-versionen. Enligt mig är han inte alls särskilt intressant, och man får knappt veta hans känslor eller något sådant, som man ju får med bl.a Sam och Frodo.
-
Lord Elladan
- Ny medlem
själv tycker jag Éowyn...jag tillhör som som inte tycker om Bombadill över huvud taget. han är bara lten, jobbig och fånig och jag får alltid plåga mig igenom dom kapitlena när jag läser FoTR. jag tycker inte att man märker så mycketr av Legolas i boken...jag lade knappt märke till honom innan fiklmen kom...han har aldrig över huvud taget haft ett ansikte när jag har läst böckerna...
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt: