va tyckte ni om ttt?? ja tyckte den va jävligt bra mycket bättre än ettan..
JAG ÄR TILLBAKS! va tyckte ni om ttt??
- Bombadill_dyrkaren
- Medlem
JAG ÄR TILLBAKS! va tyckte ni om ttt??
JIPPIIIIIIIII
8)
Tom Bombadill är coolast i Sagan om ringen...
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Jag tycker ettan hade bättre repliker. Jag menar, vad slår Gandalfs "You cannot pass! I am an servant of the Secret Fire, wielder of the flame of Anor. You cannot pass. The dark fire will not avail you, flame of Udûn! Go back to the Shadow! You cannot pass!"
Sir Ian McEllen sa de flesta repliker lysande men det här lät ju otroligt, i mitt tycke.
Sir Ian McEllen sa de flesta repliker lysande men det här lät ju otroligt, i mitt tycke.
- D. Andersson
- Medlem
Jag tycker TTT började så töntigt med de här eviga små replikerna legolas. Aragorn och Gimli sade när de jagade orcherna som hade tagit Merry och Pippin tillfånga.
T.ex. Legolas stannar plötsligt upp och ser på himlen - "The sky is red, blood has been spilt tonight" Eller något i den stilen. De var flera sådana.... töntigt tyckte jag.
TTT kändes mer en ihoplappad bok än FotR. Man verkligen hoppade fram till krigsscenerna, och man gjorde det snabbt. Trist
men för övrigt så tyckte jag det var en riktigt bra film!
/Rally
T.ex. Legolas stannar plötsligt upp och ser på himlen - "The sky is red, blood has been spilt tonight" Eller något i den stilen. De var flera sådana.... töntigt tyckte jag.
TTT kändes mer en ihoplappad bok än FotR. Man verkligen hoppade fram till krigsscenerna, och man gjorde det snabbt. Trist
men för övrigt så tyckte jag det var en riktigt bra film!
/Rally
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Det lustiga är att trots att TTT uppenbarligen har mer ändringar från originaltexten än Fellowship så var det mer dialog som var direkt hämtad från boken, och det är ju alltid trevligt.
Exempel på det är:
- Mötet mellan Éomer och Aragorn & Co
- Sam & Gollums gräl om potatis
- Frodos och Sams lilla scen om sagor (älskar den scenen, i bok som film)
- Gimlis monolog om dvärgkvinnor
- Théodens små diktfragment
Exempel på det är:
- Mötet mellan Éomer och Aragorn & Co
- Sam & Gollums gräl om potatis
- Frodos och Sams lilla scen om sagor (älskar den scenen, i bok som film)
- Gimlis monolog om dvärgkvinnor
- Théodens små diktfragment
- Flikkan
- Medlem
Jag håller med dig Flikkan (och därmed håller jag med mig själv...speciellt Théodens repliker.
När Théoden reciterade "Where is the horn that was blowing" fick jag lite rysningar faktiskt. Den scenen var ju med i trailern också.
För att inte tala om hans "Now for wrath, now for ruin and a red nightfall!"
Ren Tolkien!