LOTR-Online

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

LOTR-Online

Inlägg av Dûrion Annûndil » 30 maj 2007, 01:58

Nu har man släppt en konkurrent till WOW:
http://www.lotro-europe.com/splash.php? ... /index.php

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 30 maj 2007, 08:02

Samma utvecklare (Turbine) och nästan samma system som i Dungeons & Dragons Online. Jag är lite sugen på att testa det, men har missat "free-trial"-perioderna de haft i Europa. De har rent allmänt varit rätt snåla med att ge oss européer en chans att testa det. Det verkar dock ha väldigt stor potential och recensionerna har varit positiva. Den svåraste kritiken jag läst hittills var mest en anmärkning på att det är ont om NPC:s i spelvärlden - det går dussinet hjältar på varje 'invånare'. :) Hursomhelst är allt som bryter WoW:s totaldominans välkommet så man får hoppas det blir väl mottaget och fortsätter att utvecklas. Jag hoppas jag får tillfälle att prova på det.

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 23 juni 2007, 18:12

Finns det ingen mer än jag som spelar detta fantastiska "wow-dödar" spel? Det innehåller så mycket mer möjligheter till gott rollspelande än vad WOW gör, och det är i min mening praktiskt taget en pojkdröm som går i uppfyllelse.

Jag har hunnit spela en hel del som de flesta klasser men har kristalliserat ut en "Main", Min Loremaster Etherien (på engelska rollspelsservern) är för tillfället lvl 25!

Vore kul om det fanns fler skalmän som spelade!

/Robert Sköld

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 24 juni 2007, 12:31

Robert Sköld skrev:Det innehåller så mycket mer möjligheter till gott rollspelande än vad WOW gör,
Kan du inte utveckla lite, för jag funderar på vad jag ska spendera kommande lön på: WOW eller LOTR. WOW har jag fått intrycket är väldigt lite rollspelande, annat än på speciella servrar där man så att säga får "komma överens" om rollspelande i PVP. Uppmuntras rollspelande mer i LOTR?
Och hur är blandningen mellan PVP och PVE, är det gillen och spelargrupper som gäller, eller kan man solo:a eller hålla sig till mindre grupper?

Mvh -Dan

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 24 juni 2007, 13:19

Jag tycker nog du ska lägga slantarna på Lotro, det är i all element utom ett överlägset WOW i min mening. Den punkten som Wow-bräcker Lotro (vad jag har upplevt i alla fall) är gällande instance´s. (http://en.wikipedia.org/wiki/Instance_dungeon)

Men hela atmosfären i Lotro, Historien man kan luta sig tillbaka på, platserna man får "se". Det är milsvida skillnad de tu emellan.

Vad det gäller PVP så har det en tillbakadragen roll i Lotro, PVE i grupper är det som gäller! Och även solo för vissa klasser!

/Robert

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 25 juni 2007, 09:35

Blir allt mer sugen på att testa. Instance Dungeons används i DDO också, där jag är nöjd med hur det fungerar. Speciellt skalningen, tar man en svårare nivå nu är motståndet ordentligt knivigare. Det enda vi lipar över är väl egentligen att det ofta är snålt med loot i kistorna om man inte tar questen på nivåer över ens egen.

(Ännu mer OT: I DDO finns endast instances för övrigt, antar att Turbine inte tyckte att det passade riktigt för LoTRO. Det "enda" PvP-inslaget i DDO är att man kan slåss mot varandra i "arenor" inuti värdshusen - vanligtvis ett källarrum med balkonger för åskådare. Riktigt underhållande att se på, det är riktiga holmgångar.)

Någon som vet om det finns en "free-trial" för europaservrarna?
Senast redigerad av 1 Belisarius, redigerad totalt 25 gånger.

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 25 juni 2007, 13:33

Hitintills i Lotro har jag faktist bara stött på en instance, Great Barrows, men jag vet att det finns ett antal till senare i spelet, men jag är bara lvl 27 ännu. Jag har inget att klaga på de instances som finns, bara det att jag är van vid Wow:s 30 tal instances, då känns 5-10 lite väl fjuttigt. I och för sig finns det quest-specifika instances i Lotro, vilket är trevligt.

/Robert som försöker posta bilder men inte vet hur man skalar ner dem....

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Inlägg: 2581
Blev medlem: 9 oktober 2002, 03:23
Ort: Linköping/Motala
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 26 juni 2007, 03:16

Det finns en freetrail, du hade gärna fått min om den inte var tagen redan, den är på 7 dagar, och man kan fortsätta med samma konto när man köper spelet. (Gräslig hantering av kommatering från min sida jag vet ;-))

/Robert

Skriv svar