De förlorade sagornas bok eller Silmarillion

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Aldarion
Medlem
Inlägg: 316
Blev medlem: 22 februari 2003, 14:24
Ort: Svealand

Inlägg av Aldarion » 6 mars 2006, 11:36

Den stegrande kamelen skrev:
Hwergelmer skrev:Kan gissa att det rullade på bättre här när filmerna var aktuella :)
Framför allt flöt den här forumavdelningen bättre innan vi emigrerade till http://www.tolkiensarda.se allihop... :P
Jaha. Det var dit ni alla for iväg, det missade jag :)

Användarvisningsbild
Zagat
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
Ort: svealand

Inlägg av Zagat » 10 mars 2006, 10:04

men jag är back om du sakna mig :D har alldrig läst förlorade sagornas bok. kanske borde ta mig an och läsa den då

Användarvisningsbild
Aldarion
Medlem
Inlägg: 316
Blev medlem: 22 februari 2003, 14:24
Ort: Svealand

Inlägg av Aldarion » 13 mars 2006, 10:46

Zagat skrev:men jag är back om du sakna mig :D har alldrig läst förlorade sagornas bok. kanske borde ta mig an och läsa den då
Ja verkligen :) . DFSB är jobbiga att gå igenom, speciellt alla dessa okända, nya karaktärer, som t ex Eriol sjöfararen, en människa som hittar till alvernas ö fastän det skall vara omöjligt? Sedan alvernas härskarinna på ön som heter Meriel, av någon anledning förknippar jag henne med Galadriel.

Användarvisningsbild
Halbarad
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: 23 februari 2004, 14:41
Ort: Uppsala

Inlägg av Halbarad » 19 mars 2006, 16:52

jag började på DFSB men jag dog efter några sidor. Har alltid gillat tolkiens verk, men dessa böcker va på något sätt bara otilltalande. måste väl läsa lite mer för att inse att de är bättre.

Jag bara gillar detta forum starkt och är glad att det finns folk som gillar att sätta sig in i detta ämne.

Skriv svar