Vilka är de två tornen?
-
- Medlem
-
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
-
- Medlem
-
- Medlem
Jag måste säga att jag tycker att "The Red Arrow" inte är ett särskilt bra namn. Visserligen har jag inget emot subtila titlar, men första gångerna jag läste boken märkte jag överhuvudtaget inte nån Röd Pil, och inte ens nu fäster jag någon större vikt vid den.
Ehh, ja. Det är dit Frodo förs av orcherna i slutet av "Två Tornen".spindelpasset? finns det ett torn där ens?
Jo visserligen, men Boromir är ju knappt med i bok nr II.Men Boromir snackar ju hela tiden om Minas Tirith och att hans ska dit, så att den bara finns med i Sagan om de två Tornen håller jag inte med om.
-
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
-
- Medlem
-
- Medlem
Jag tycker faktiskt att den är rätt bra.. det är klart att man kanske skulle kunna fått nått bättre... jag tycker också att TTT är ett bra namn även om det är lite osäkert vilka torn han menar.. det gör ju satt man kan välja själv och ha en egen bild av boken och det är ju det som gör böcker så bra!! 

-
- Medlem
Precis. Jag läser Konungens Återkomst i skolan just nu, och idag hittade jag en av de FÅ gånger de nämner pilen. Det var att de hittat (troligen) Hirgon död med ett krampaktigt tag om pilen, eller något sådant. Men jag fäster inte större vikt vid det, då tycker jag att TTT är ett bättre namn. Orthanc har ju ganska stor betydelse till exempel.
-
- Medlem
-
- Medlem
Ja det är klart att man la märke till pilen.. men jag tycker också att man skulle kunna ha döpt den efter den även om man inte lägger så stor vikt vid den..
det är liksom ett bevis på hur människorna hjälpar varann och lägger i hopp sina styrkor för att stoppa onskan.. och det är ju en av de saker som Tolkien ville ha fram att man ska hjälpas åt för att motarbeta onskan..
(det är vad jag tror i alla fall)
det är liksom ett bevis på hur människorna hjälpar varann och lägger i hopp sina styrkor för att stoppa onskan.. och det är ju en av de saker som Tolkien ville ha fram att man ska hjälpas åt för att motarbeta onskan..
(det är vad jag tror i alla fall)

-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem