Vem kommer att köpa Lotr på DVD direkt när den kommer ut?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
RingwraithIII
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 27 mars 2002, 12:16
Ort: Pargas - Finland
Kontakt:

Vem kommer att köpa Lotr på DVD direkt när den kommer ut?

Inlägg av RingwraithIII » 24 juni 2002, 09:14

Jag funderade bara om det är någon vits att köpa både 2DVD packen och 4DVD som kommer I December?
Eller om man skall vänta till den senare?

4DVD packen innehåller väl säkert de två skivorna som kommer i augusti?!?

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 24 juni 2002, 19:32

Nope, 4-DVD:n innehåller inte de två skivorna som släpps i augusti. Augustiversionen innehåller bioversionen av filmen, + en del dokumentärer, samt en tjuvtitt på "Två Tornen". 4-DVD:n innehåller den förlängda versionen av filmen (som alltså är en helt omklippt version) och en del mer djuplodande dokumentärt material.

Jag ska nog ha båda... 8)

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 25 juni 2002, 00:55

Det riskerar nog att bli båda... Man kan knappast hålla sig tills december, och sedan kommer man att vilja ha den utökade versionen. Om den visar sig vara överlägsen bioversionen kan man ju alltid sälja den kortare till någon behövande...

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 26 juni 2002, 10:08

En av anledningarna till att jag vil ha båda är att jag har hört att bioversionens prolog skall vara ändrad till den långa versionen. Jag tyckte att prologen var bland det bästa i hela filmen.

Den nya versionen innehåller en ny prolog där Bilbo (Ian Holm) berättar om hobbitarnas kultur. Vet egentligen inte om den andra prologen finns kvar, men det verkar i så fall lite tårta på tårta...

Skriv svar