Första filmen finns redan på DVD(ta det inte för allvarligt!

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
RingwraithIII
Medlem
Kontakt:

Första filmen finns redan på DVD(ta det inte för allvarligt!

Inlägg av RingwraithIII » 27 mars 2002, 12:40

Jag har den, jag har den!!! :D :D :D

Min granne kom nyligen över till mig med The fellowship of the ring på DVD!!!
Förklaringen ligger i att det är en typisk tallin kopia från malaysien där någon har haft en digitalkamera med sig på bio och filmat filmen och sedan brännt den på DVD.

Kvaliteten är ganska dålig men bättre än ingenting!!!

Lönar det sig måntro att köpa både 2DVD paketet och 4DVD eller skall man vänta tills 4DVD paketet kommer i november?
Är det bara två DVD skivor med extra material som kommer med i 4DVD paketet eller?

Användarvisningsbild
Gustav
Medlem

Inlägg av Gustav » 27 mars 2002, 16:29

Jaså det gjorde han. Men nu är det ju så att filmen sedan premiären legat uppe på KaZaA och Gnutella nätverken "till allmän beskådning". Men kvalitén kommer inte bli bra förrän den har släppts "på riktigt". :roll:

Användarvisningsbild
Mesup
Ny medlem

Inlägg av Mesup » 27 mars 2002, 22:43

Den finns faktiskt i riktigt bra kvalitet, rippad från nån DVD-version för Oscarsjuryn tror jag. Lite stor dock: 4 st .avifiler á 800 mb. Finns på DirectConnect (har jag hört... :wink: ). Tyvärr lite störande text som poppar upp ibland.

Användarvisningsbild
Kvaen-Jukk
Medlem

DVD-version

Inlägg av Kvaen-Jukk » 3 april 2002, 16:52

4 CD-versionen är faktiskt SVCD (Supervideo-CD) och är av väldigt bra kvalitet. Det lär också finnas en 3 skivors version, antagligen sämre kvalitet. Jag har också en 2 skivors divX-version, men där är kvaliteten sämre. Fördelen med SVCD är att man spela upp dem på vanliga fristående DVD-spelare. Nackdelen, inget digitalt surroundljud, fastän det i teorin skulle vara möjligt (mångkanals MPEG-2 ljud är ytterst sällsynt och väldigt svårt att göra).

Användarvisningsbild
Lord Alzamoth
Ny medlem
Kontakt:

Inlägg av Lord Alzamoth » 9 april 2002, 20:39

Jag har den bara på video... jag hade den på datorn ett tag också, men sen fick jag en krash och blev av med den. Min kompis spelade förövrigt in från datorn =) det var lite lustigt, i början får man se hur nån startar Quick Time, skakar lite på kameran och sedan går därifrån.
"His blood on the rocks of Shayol Ghul, washing away the Shadow, sacrifice for man's salvation"

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 11 april 2002, 19:59

det kan väl inte ha vart nån direkt topp-kvalite på den rullen va?
själv har ja dvd-rippen som mesup pratar om, på den är det extremt bra bild, och texten som kommer upp ibland kommer bara varje kvart, och det står man faktiskt ut med

Gurthang
Medlem

Inlägg av Gurthang » 12 april 2002, 15:08

Det är synd om mig som inte har bredband...
Jag måste vänte lääänge innan jag kan få njuta av den hemma....

Skriv svar