Dagenz Bild
Den sista var bra fräck, medan din balrog (ta inte illa upp nu) såg ut som en arbetare på ett bygge, med horn då förstås. Bron på bild nr 2, är det Khazad-Dum bron? Jag tyckte den verkar lite liten, nästan som Tybblebron i Örebro (en bro över en inte allt för hårt trafikerad väg, brevid ett övergångsställe)
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Tolkiens bild var väldigt fin. Jag tycker han har målat rätt många fina, även om de skulle passa bättre i en barnbok.
Beleg Strongbows bild på balrogen var faktiskt sådär. Han var lite för kraftig, för muskulös ungefär, än jag har tänkt mig. Men vi tänker ju olika, som sagt. Den andra bilden av honom var snygg! Men jag säger som Gothmog II, om det är Khazad-Dûm-bron så är den lite för kort.
Beleg Strongbows bild på balrogen var faktiskt sådär. Han var lite för kraftig, för muskulös ungefär, än jag har tänkt mig. Men vi tänker ju olika, som sagt. Den andra bilden av honom var snygg! Men jag säger som Gothmog II, om det är Khazad-Dûm-bron så är den lite för kort.
Kanske lite kort, annars är den mücket trevlig som Lord Fasa skulle ha sagt.
Tom Bombadill ser lite för stel ut på A-E Eissmans bild, ungefär som om den hörde hemma på ett vaxkabinett... Annars är den snygg. Hon har gjort ett par snygga bilder av Faramir också om jag minns rätt.
Jag hade förresten svårt att urskilja om bron hade några räcken eller inte på Belegs bild. Jag har för mig att den är beskriven utan sådana i boken, och den har inte några i filmerna heller... Var inte dvärgarna rädda för att trilla ner?
Tom Bombadill ser lite för stel ut på A-E Eissmans bild, ungefär som om den hörde hemma på ett vaxkabinett... Annars är den snygg. Hon har gjort ett par snygga bilder av Faramir också om jag minns rätt.
Jag hade förresten svårt att urskilja om bron hade några räcken eller inte på Belegs bild. Jag har för mig att den är beskriven utan sådana i boken, och den har inte några i filmerna heller... Var inte dvärgarna rädda för att trilla ner?
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Det var ju det som var grejen.. bron var gjord som en försvarsmekaninsm. Hur lätt blir det inte att döda fiender som springer på rad?? Kommer dom ifrån den sidan av Moria så hade ju dvärgarna MYCKET lätt att försvara sig
Men jag e ju ingen konstnär så men jag måste ändå hålla fanan högt vad det gäller Balrogen.. han ser minsann ut så i min värld
Och det där med att bron var för kort.. Tänkte inte på det
Men det stämmer ju förstås!! ATTANS.. en sak som jag verkligen e nöjd med p åmin bild (om jag får säga det själv) e min avsiktliga "3d-effekt" i bakgrunden.. tycker ni att det ser ut som den ena klippan och ställningen är långt framför den andra eller är det bara jag som är stolt över det i min ego-tripp?? 
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
-
Beleg Strongbow
- Medlem
- Flikkan
- Medlem
-
Beleg Strongbow
- Medlem
- Flikkan
- Medlem
- Bombadill_dyrkaren
- Medlem
Först så måste jag tacka för all beröm som jag har fått *bockar*
Hm, har ni några förslag? Ett slag? En skog?gör gärna något i bakgrunden med
Visst är orcherna små, enligt mig så är vanliga orcher (inte uruk-hai) en ca 140 cm fullvuxna...orcerna såg väldigt små ut på den bilden men annars va den bra
-
Trippad kick
- Medlem
som vanligt är det bara jag men på något sätt tycker jag att orcherna påminner lite om hober till längden och så...Kanske Frodo och Sam på sin lilla vandring när de va "utklädda" till orcher, vad angår den tredje orchen antar jag att det måste va en avlägsen släkting till Frodo som dom träffade i ett dike ute på egna äventyr,,hästarna måste ha kommit från någon dressyrtävling en galen alv ordnat...*teorin spricker igen*