Dagenz Bild
- Bombadill_dyrkaren
- Medlem
- Bombadill_dyrkaren
- Medlem
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Jag håller helt med om att det mer ser ut som Minas Morgul. Tornet ser mycket mer ut som om númenoraner hade byggt det än Sauron. Och den där bågen överst skulle rentav kunna föreställa en tunn månskära, som man ju kan vänta sig att hitta där.Gilithil skrev:men ska det bortre tornet då föreställa barad-dûr? det stämmer ju, som du säger, inte alls in på min bild utav tornet. dessutom skulle det vara lite konstigt med tanke på att tornet inte alls avbildas så i första filmen? jag skulle snarare gissa på att det föreställer minas ithil/morgul.
Men fick man verkligen se särskilt mycket av Svarta Tornet i första filmen? Jag minns bara när portarna öppnades och De Nio red ut, men då såg man ju bara basen.
Om det verkligen är Minas Morgul, då är det högst förbryllande. För de säger ju uttryckligen i senaste trailern vilka två torn som avses. Cate Blanchett (antar jag att det är, berättarrösten i alla fall) säger:
Besynnerligt!There is a union now between the two towers; Barad-dûr, fortress of the dark lord Sauron, and Orthanc, stronghold of the wizard Saruman.
- Bombadill_dyrkaren
- Medlem
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
..
Tycker det har varit ganska lite kvalitativa bilder som är tydligt inspirerade av filmen.
Brukar inte gilla så här pass fotografiska bilder annars, men den här är faktiskt j***vligt snygg.
Vad tyckz?:

Brukar inte gilla så här pass fotografiska bilder annars, men den här är faktiskt j***vligt snygg.
Vad tyckz?:

-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
..
Som vanligt, ni hatar alltid mina fina bilder