Galadriels röst

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 24 november 2003, 18:44

Jag tycker Celeborn är betydligt mer lik Robert Downey Jr! Håller dock med om Haldirs plufsighet. Båda två pratar dessutom väldigt konstigt. Det är avsiktligt, förstås, men jag tycker inte alls att den effekten är lyckad. Över huvud taget är dessa två bland de sämre rolltolkningarna i filmen, tycker jag. Fast det är ju väldigt svårt att göra vanliga mänskliga skådespelare "alviska", det medges. Synd att de inte fick tag i några riktiga alver till de rollerna... :wink:

(Däremot tycker jag faktiskt att Hugo Weaving som Elrond är väldigt lyckad! Fast jag hade å andra sidan inte sett Matrix då; alla andra såg väl agent Smith under lösöronen. Jag såg istället Elrond under kostymen när jag sent om sider såg Matrix... :))

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 24 november 2003, 23:37

Jag måste säga att jag dock blev betydligt mer imponerad av Czokas (stavning?) som Celeborn efter att ha sett den förlängda versionen av första filmen.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 26 november 2003, 09:18

Den stegrande kamelen skrev:Däremot tycker jag faktiskt att Hugo Weaving som Elrond är väldigt lyckad! Fast jag hade å andra sidan inte sett Matrix då; alla andra såg väl agent Smith under lösöronen. Jag såg istället Elrond under kostymen när jag sent om sider såg Matrix... :)
vilken tur att jah inte är ensam...jaghar faktiskt inte sett 1an och 3an i matgrix...

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 26 november 2003, 09:25

Matgrix?

har inte heller sett 2:an o 3:an. Elrond tyckte jag var väl så bra det går att få honom. :)

SaLmIaK
Medlem

Inlägg av SaLmIaK » 26 november 2003, 12:54

Ha Ha Ha!

visste inte ens att Agent Smith och Elrond var samma skådespelare :lol: .
nu när jag kollade upp det så märkte jag det faktiskt, men innan hade jag inte ens haft en tanke på det...tycker inte de är speciellt lika varandra :)

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 27 november 2003, 10:04

*hoppsan* :oops: jag råkade säga fel... :D

jag såg direkt att Elrond och Agent Smith va samma person...Hugo Weaving...

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 27 november 2003, 10:51

Eftersom jag såg Matrix innan Ringen, så blev jag först lite väl medveten om att det var Smith som var Elrond, men eftersom Weaving är en så bra skådis så glömde man bort det efter ett tag... :)

Användarvisningsbild
Katarina
Medlem

Hugo Weaving

Inlägg av Katarina » 1 december 2003, 17:21

Tja, jag såg hugo Weaving första gången i "Priscilla - Queen of the desert" där han spelar bisexuell dragqueen.
Det kunde finnas en del likheter mellen den rollkaraktären och Elrond, antar jag ;), men jag är en stor fan av Hugo sedan dess och tycker att han är lysande Elrond.

Skriv svar