jaa..och det lyckas dom ju bra med..Gothmog skrev:Det är ganska många filmer där "the bad guys" är numerärt överlägsna men väljer att gå på hjältarna en och enAyrabeth skrev:Jag skulle säga att man borde kräva mer a orcherna, när Aragorn och Gilmli försvarar porten däruppe. De står som dumma fån och väntar på att bli nerslagna, ungefär.
Lustig liten grej...
Men ni verkar inte förstå mitt resonemang...
Visst, när du säger att dom står som ett par dumma fån så kan jag hålla med dig.
Men så är det ju alltid med "ondingarna" i filmer, som i t.ex Bad Boys 2.
Under biljakten på bron så verkar ju skurkarna inte kunna träffa en ladugårdsvägg på ett avstånd på 5 meter.
Men Aragorn och Gimli ska ju inte dö, det är därför Uruk-Hai:erna beter sig som ett par frågetecken.
Men i alvernas skaror så dräps ju de flesta, och jag menar att dom borde ha stupat på ett värdigare sätt.
Visst, när du säger att dom står som ett par dumma fån så kan jag hålla med dig.
Men så är det ju alltid med "ondingarna" i filmer, som i t.ex Bad Boys 2.
Under biljakten på bron så verkar ju skurkarna inte kunna träffa en ladugårdsvägg på ett avstånd på 5 meter.
Men Aragorn och Gimli ska ju inte dö, det är därför Uruk-Hai:erna beter sig som ett par frågetecken.
Men i alvernas skaror så dräps ju de flesta, och jag menar att dom borde ha stupat på ett värdigare sätt.
jojo förstår precis! men alverna dör väl ändå värdigt genom att kämpa för sin frihet, hade de varit mycket bättre i striden än orcherna, så hade ju inte orcherna kunnat inta fästningen.. men kan hålla med dig till viss del ändå.. kan helt enkelt säga såhär att de som blir slagna, alverna i ena fallet och orcherna i det andra, blir slagna lite för snabbt...