"Bästa" karaktär

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 5 maj 2003, 19:31

Bombadill skrev:Eowyn inse fakta du kan inte bestäma vilka som ska vara bra karaktärer eller inte.
bara för att jag håller på att äta upp boken varje gång jag läser dom där kapitlena... :D

den här frågan har ju diskuterats ganska många gånger men jag håller fast vid att Éowyn är bäst, men att Faramir är väldig bra. Frodo är, enligt mig ganska fjollig men han har och andra sidan Ringen, så det är honom förlåtet. Gandalf är också en av favoriterna och vi får inte glömma Boromir...en av dom någorlunda mänkliga personerna i boken...men jag älskar trilogin för det...ujujuj

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem

Inlägg av Bombadill » 5 maj 2003, 21:38

Eowyn skrev:

den här frågan har ju diskuterats ganska många gånger men jag håller fast vid att Éowyn är bäst, men att Faramir är väldig bra. Frodo är, enligt mig ganska fjollig.
Jag vill inte vara spydig eller uppkäftig. Men jag tror faktist att ingen på hela forumet skulle våga sig på det han gör. Så vi kan ju säga att vi alla är "fjollor" om du menar så.

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem

Inlägg av larsleo » 6 maj 2003, 01:02

ehhh min röst går till ehh hmmmm..erhm....*trumvirvel* Gimli...som sagt dvärgar med stora yxor är fräna...iofs så kanske man får lägga en liten tjyvröst på Sauruman...han visar att även dom mäktigaste och klokaste kan falla för frestelser...

Användarvisningsbild
Aldarion
Medlem

Inlägg av Aldarion » 6 maj 2003, 12:33

Cirdan är bra, tyvärr så får man ju inte veta så mycket om han, men tänk på att han ledde alver i Midgård ända sedan deras ankomst.

Användarvisningsbild
Eöl mörkalven_
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Eöl mörkalven_ » 6 maj 2003, 13:33

larsleo skrev:ehhh min röst går till ehh hmmmm..erhm....*trumvirvel* Gimli...som sagt dvärgar med stora yxor är fräna...iofs så kanske man får lägga en liten tjyvröst på Sauruman...han visar att även dom mäktigaste och klokaste kan falla för frestelser...
Läste precis när Aragorn, Legolas, Dúnadan och Gimli red över Dödens stig, där blir man inte stolt över Gimli direkt.

Användarvisningsbild
Bombadill
Medlem

Inlägg av Bombadill » 14 maj 2003, 16:06

Instämmer. :lol: :lol:

Skriv svar