Filmen har förstört vår fantasi.

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 22 oktober 2002, 22:41

Eowyn skrev: Boromir: blandat. jag tyckte inte om Boromir innan jag såg filmen men det har ändrats drastiskt..nu är han en av favoriterna tack vare PJ...
Samma här! Sean Bean är underbart fantastisk i filmen, i boken hade jag i princip ingen alls sympati för honom när han dog, men i filmen så lyfte PJ fram det, med vacker musik, Merry och Pippin som gick till attack, och att han kämpade, iofs gjorde han det i boken med men det lyftes fram mer i filmen. En av de saker jag är mest glad över i filmen.

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 23 oktober 2002, 13:20

Ni är ena lättpåverkade ena, ni...

8)
... Jäkla messerschmidt... :wink:

Jag måste tyvärr hålla med B-myr om att filmen är ett hot mot våra egna ringen-fantasier. Därmed inte sagt att jag inte tänker stå och köa för premiärbiljetter till tvåan... Det värsta är att det är de sakerna som PJ (och Bakshi) har lyckats bra med som smälter ihop med mina egna föreställningar medan jag lyckas förtränga det dåliga. Enda sättet att inte bli alltför hjärntvättad är alltså att bara se de dåliga scenerna... :(

Få se nu, det var alldeles för länge sedan jag gjorde en lista senast:

Frodo: Min egen
Sam: Min egen
Merry: Bakshis (tyvärr)
Pippin: Också Bakshis... :(
Boromir: Gillar Sean Beans, men håller fast vid min egen uppfattning.
Gandalf: Någonslags blandning av Howes bild och egen.
Legolas: Egen(Jag gillade inte alls Orlando Blooms version, den hade inget eget liv.)
Aragorn: Min egen och lite Bakshis(Viggo Mortensen är för mesig)
Gimli: Egen
Gollum: Min version och Bakshiversionen sam-existerar.

Vattnadal: Eget, jag tycker inte man får se tillräckligt mycket av det i filmerna.
Lórien: Eget
Bri: Eget
Mordor: Eget
Rohan: Eget(än så länge)
Isengård: Eget
Fylke: Eget/Bakshi/PJ, alla är väldigt lika.
Väderklint: Tänker mig det som en gräshöjd med stora stenar lite här och var... Ungefär som en korsning mellan stonehenge och ales stenar, fast med flyttblock som sticker upp ur marken istället för stående stenar... Runt alltihop är det skog :mrgreen:

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 23 oktober 2002, 21:22

jag tänkte mig väderklint ungeför som en stor gräsplätt med samma blandning som *p* sprev!!

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 23 oktober 2002, 22:00

Själv fick jag aldrig någon vibb om att Väderklint hade haft nå torn, jag. Jag tänkte mig det som en kulle som stack ut ur marken med lite stockar här och där, jävligt mörkt och nedanför där var en slags grotta där jag tänkte mig att Frodo träffade de trevliga små nazgulerna. Inte så mycket skog runtomkring, mera som ett kalhugge/hygge? (Kommer inte ihåg vad det heter..)

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 24 oktober 2002, 19:08

Jag tänkte mig det som en gräsklädd hög kulle med en rund grund av ett gammalt torn högst upp. Inne i ringen slog de läger och slogs mot nazgúler.

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 24 oktober 2002, 19:42

*det är bara döda fiskar som följer med strömmen, nu är jag en död fisk*

Väderklint för mig är typ en domar-ring med några ruin-rester runtomkring på en kulle...

Trippad kick
Medlem

Inlägg av Trippad kick » 24 oktober 2002, 20:51

väderklint är typ för mig någon slags förfallen kulle med en del skyddande stenar......*fryser och mår dåligt*

Skriv svar