Dagenz Bild
Feministerna idag i Sverige står inte för sina åsikter och har dessutom bara blivit löjliga. Feminism behövdes för 100 till 20 år sedan, nu är "klyftan" mellan mannen och kvinnan tillräckligt små för att repareras av sig själv. Feminister idag målar ut kvinnan som det största offret sen judarna under WWII, nej förresten glöm judarna! Kvinnorna har minsann blivit "torterade" av männen i 10.000 år...*arrrrrrrrrghhh*
Jag har tjejkompisar som vägrar kalla sig feminister eftersom det är synonymt med idioti och manshat och offerförklaring, för dom anser sig inte som offer för mannen och inte heller hatar dom män.
Jag är för lika lön för lika arbete/utbildning men könsroller tycker jag är helt ok och inget fel med
Jag har tjejkompisar som vägrar kalla sig feminister eftersom det är synonymt med idioti och manshat och offerförklaring, för dom anser sig inte som offer för mannen och inte heller hatar dom män.
Jag är för lika lön för lika arbete/utbildning men könsroller tycker jag är helt ok och inget fel med
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Vissa? Killar som kallar sig för feminister är det fånigaste som finns och Gudrun-heilare är bara löjliga...varför hyllar dom en knäpp fyllo-kärring som tycker att "alla män är talibaner"?Flikkan skrev:Jag tycker inte alls att feminsm är löjligt - måhända att vissa är det men man ska inte dra alla över samma kam!
Det är väl ganska självklart att samhället är mer jämdställt nu än för 100 år sen - men det betyder INTE att det är perfekt!
-
Trippad kick
- Medlem
ingenting är perfekt eller kommer någonsin att bli perfekt i den här världen verkar det som..Tror framförallt att tjejer i tonåren inte vill gå ut och kalla sig "feminister" med anledningen av att man tror att gossarna liksom blir avskrämda och att dom får bilden av en att man inte gillar killar och liknande. Man kanske ska dra slutsatsen att det är modigt att vara feminist för man vågar ju ändå ganska mycket?
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Varför är det så fånigt med killar som är feminister!?!?! Det tycker jag är skitstarkt och bra av dom att våga utnämna sig som det, och stå för att man vill ha ett jämställt samhälle. Gudrun Schyman är jag emot - hon har dåliga idéer som inte funkar. Tycker faktiskt inga av partierna i riksdagen tar upp feminism och jämställdhet bra, inte ens V.
Kan hända att ni som är killar tar illa upp, men jag fattar inte varför. Jag hatar inte alla män - bara de som slår oss, nedvärderar oss etc. Det är väldigt många tjejer som blir kallade 'Hora' i skolan och lite överallt - hur jävla schysst är det?
För övrigt så betraktas i vissa fall kvinnor som en 'ägodel', något som först ens far har hand om, bestämmer över. Sen att han följer en upp till altaret då man gifter sig är som att markera att man nu ger bort kvinnan till en annan man att göra vad fan han vill med henne.
Kan hända att ni som är killar tar illa upp, men jag fattar inte varför. Jag hatar inte alla män - bara de som slår oss, nedvärderar oss etc. Det är väldigt många tjejer som blir kallade 'Hora' i skolan och lite överallt - hur jävla schysst är det?
För övrigt så betraktas i vissa fall kvinnor som en 'ägodel', något som först ens far har hand om, bestämmer över. Sen att han följer en upp till altaret då man gifter sig är som att markera att man nu ger bort kvinnan till en annan man att göra vad fan han vill med henne.
Feminism i Sverige är inte för ett jämställt samhälle, det är för en öga-för-öga-hämnd på männen för deras "10.000-åriga förtryck". Jag är för jämställdhet och det står jag för, men jag skulle skämmas om jag erkände mig feminist!Flikkan skrev:Varför är det så fånigt med killar som är feminister!?!?! Det tycker jag är skitstarkt och bra av dom att våga utnämna sig som det, och stå för att man vill ha ett jämställt samhälle. Gudrun Schyman är jag emot - hon har dåliga idéer som inte funkar. Tycker faktiskt inga av partierna i riksdagen tar upp feminism och jämställdhet bra, inte ens V.
Ni tjejer är inte dåliga på att kalla varandra för "horor" också har man hört, det är inte bara vi män som har patent på. All form av nedvärdering ska egentligen stoppas, och när feminister väljer att hata män så får dom räkna med att männen kommer hata dom.Flikkan skrev:Kan hända att ni som är killar tar illa upp, men jag fattar inte varför. Jag hatar inte alla män - bara de som slår oss, nedvärderar oss etc. Det är väldigt många tjejer som blir kallade 'Hora' i skolan och lite överallt - hur jävla schysst är det?
I Sverige och stora delar av västvärlden har mannen accepterat kvinnan som sin jämlike, åk till Mellan Östern och säg något till första bästa kvinna där och hon blir dödad för otrohet, hon pratade ju trots allt med en annan än hennes man!Flikkan skrev:För övrigt så betraktas i vissa fall kvinnor som en 'ägodel', något som först ens far har hand om, bestämmer över. Sen att han följer en upp till altaret då man gifter sig är som att markera att man nu ger bort kvinnan till en annan man att göra vad fan han vill med henne.
Som redan har påpekats kan man inte dra alla feminister över en kam. Det är närmare bestämt ytterst få av dem som stämmer in på den där beskrivningen!Gothmog II skrev:Feminism i Sverige är inte för ett jämställt samhälle, det är för en öga-för-öga-hämnd på männen för deras "10.000-åriga förtryck". Jag är för jämställdhet och det står jag för, men jag skulle skämmas om jag erkände mig feminist!
Du har lika fel här. Det du beskriver är helt otänkbart enligt exempelvis Koranen.Gothmog II skrev:I Sverige och stora delar av västvärlden har mannen accepterat kvinnan som sin jämlike, åk till Mellan Östern och säg något till första bästa kvinna där och hon blir dödad för otrohet, hon pratade ju trots allt med en annan än hennes man!
Klart man inte kan, likväl kan man inte kalla alla män för mansgrisar och kvinnomisshandlareLindir skrev:Som redan har påpekats kan man inte dra alla feminister över en kam. Det är närmare bestämt ytterst få av dem som stämmer in på den där beskrivningen!
Konstigt då att talibanerna sköt kvinnor som hade vistats utomhus utan en manlig släkting...Lindir skrev: Du har lika fel här. Det du beskriver är helt otänkbart enligt exempelvis Koranen.
Så att vissa feminister övergeneraliserar ger dig full rätt att övergeneralisera?Gothmog II skrev:Klart man inte kan, likväl kan man inte kalla alla män för mansgrisar och kvinnomisshandlare
Det håller merparten av världens muslimer (inkl afghaner) med om.Gothmog II skrev:Konstigt då att talibanerna sköt kvinnor som hade vistats utomhus utan en manlig släkting...
Afghanistan ligger för övrigt inte i Mellanöstern.
Varför inte? Vissa mår bra av att smaka på sin egen medicin...Lindir skrev: Så att vissa feminister övergeneraliserar ger dig full rätt att övergeneralisera?
"Alla män är talibaner" - Gudrun Spyman
Klart att jag vet att Afghanistan inte ligger i Mellanöstern, vart skrev jag det? Jag skrev bara att åker du till vilket land som helst (utom Israel) i Mellanöstern så är kvinnan sämre än mannen...Lindir skrev: Det håller merparten av världens muslimer (inkl afghaner) med om.
Afghanistan ligger för övrigt inte i Mellanöstern.
- Flikkan
- Medlem
Om du tror att alla feminister är som Gudrun Schyman så vet du inte mycket. Jag tror inte direkt att hon menade alla heller, snarare de som ju faktiskt slår (etc) kvinnor.Gothmog II skrev: "Alla män är talibaner" - Gudrun Spyman
Jag känner många bra och snälla och killar också, men det finns lika många elaka. Visst, jag säger INTE att tjejer är snälla heller, vi är nog mer psykiskt elaka, medan ni killar är mer kroppsligt och så... Och så på alla debattprogram osv så ser man ju tex: "Kvinnor ska inte få vara präster" bla bla bla.
Menar hon inte alla så ska hon fan mig inte säga alla! Kvinnan är inget offer, sluta sitta och gnälla och stå upp på egna ben...Flikkan skrev:Om du tror att alla feminister är som Gudrun Schyman så vet du inte mycket. Jag tror inte direkt att hon menade alla heller, snarare de som ju faktiskt slår (etc) kvinnor.Gothmog II skrev: "Alla män är talibaner" - Gudrun Spyman
Jag känner många bra och snälla och killar också, men det finns lika många elaka. Visst, jag säger INTE att tjejer är snälla heller, vi är nog mer psykiskt elaka, medan ni killar är mer kroppsligt och så... Och så på alla debattprogram osv så ser man ju tex: "Kvinnor ska inte få vara präster" bla bla bla.
- Flikkan
- Medlem