Mer skuggor och skit på dvärg 1 och 2....en McSkit & Co, stor eller liten skugga?Gilithil skrev: Jag tycker att han känns mest verklig, han verkar mer skitig och rörlig på nåt vis. Kan ha något att göra med att man inte ser honom rakt framifrån. Prova att skita ner de andra (Haha) och lägg på lite skuggor så tror jag i alla fall att det skulle bli bättre.
Dagenz Bild
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Bild 1: Väldigt bra, den har en bra action-känsla.
Bild 2: Tycker den där bilden är hur bra som helst ju!
Har tecknat Smaug nu, vart inte alls så bra men om jag är tillräckligt modig någon gång ska ni få se den. Ska för övrigt till Birsta (ett köpcenter ungefär 5 mil härifrån) och ska troligen köpa en scanner då, så ni kan få se Dunharrow. Men nu har jag helt slut på idéer, försökte rita Tuor och svanarna igår men det vart helt sjukt dåligt... Någon som har något förslag?
Bild 2: Tycker den där bilden är hur bra som helst ju!
Har tecknat Smaug nu, vart inte alls så bra men om jag är tillräckligt modig någon gång ska ni få se den. Ska för övrigt till Birsta (ett köpcenter ungefär 5 mil härifrån) och ska troligen köpa en scanner då, så ni kan få se Dunharrow. Men nu har jag helt slut på idéer, försökte rita Tuor och svanarna igår men det vart helt sjukt dåligt... Någon som har något förslag?
- Flikkan
- Medlem
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Gothmog, nu är det bara en bakgrund som saknas...
kanske på the flourishing Moria?? Vad vet jag?
Jag har gjort en bild igår som jag själv inte är särskillt stolt över.
Testar lite olika tekniker för att lära mig måla med färg.. e inte så haj på det.
Gothmog vs Ecthelion:
kanske på the flourishing Moria?? Vad vet jag?
Jag har gjort en bild igår som jag själv inte är särskillt stolt över.
Testar lite olika tekniker för att lära mig måla med färg.. e inte så haj på det.
Gothmog vs Ecthelion:
- Bilagor
-
- gothmog & ecthelion.jpg (140.41 KiB) Visad 268 gånger
- Flikkan
- Medlem
- Flikkan
- Medlem
-
Trippad kick
- Medlem
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Jag hade tänkt mig att Ecthelion stod nära "kameran" lixom och att Gothmog var lixom ett par huvuden högre än honom, inte mer. Tolkien beskriver en balrog som ungefär som en människa i storlek å form. Bara vidrigare. Men jag är inte så nöjd med den bilden som sagt. Ville ha mer bakgrund faktiskt... men pyttsan. Kan göra en ny...
Nej du Beleg
nu måste jag protestera. En balrog är inte ungefär lika hög som en människa, en balrog är nästan dubbelt så stor. Din bild bild var däremot helt ok. Ecthelions axelskydd var fräcka, Gothmog i sig var väldigt likt hur jag tänkt mig honom (eller ska jag säga mig själv?) och alltså helt ok om du frågar mig...bakgrunden skulle däremot behöva en upppiffning...
-
Beleg Strongbow
- Medlem
Jag trodde att han var lika stor?? Tyckte mig ha läst det i boken och i Encyclopedia of Arda..?? Om det är som du säger Gothmog så är det ju bara bra eftersom då är proportionerna rätt
Men han blev lite för stor på pappret så nu ser man bara en brinnande mur å lite rök typ.. ville ha lite mer av själva The Kings Square.. men men.. det kan ju göras om å förbättras. Orkar inte!
Det får duga
Men han blev lite för stor på pappret så nu ser man bara en brinnande mur å lite rök typ.. ville ha lite mer av själva The Kings Square.. men men.. det kan ju göras om å förbättras. Orkar inte!
Det får duga