Dagenz Bild

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 29 oktober 2002, 00:19

Gilithil skrev: Jag tycker att han känns mest verklig, han verkar mer skitig och rörlig på nåt vis. Kan ha något att göra med att man inte ser honom rakt framifrån. Prova att skita ner de andra (Haha :D ) och lägg på lite skuggor så tror jag i alla fall att det skulle bli bättre.
Mer skuggor och skit på dvärg 1 och 2....en McSkit & Co, stor eller liten skugga?

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 29 oktober 2002, 10:21

Första dvärgen var snyggast, som du själv säger: man ser verkligen hans raseri. Tredje dvärgen var mycket snygg, men känns för smal på något sätt. Andra dvärgens skägg var skitsnyggt.

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 29 oktober 2002, 12:26

Jepp, han ser riktigt pissed off ut, men jag tycker han ser ut att ha för mycket Hulken-muskler :) Jag tror att jag gillar dvärg nr. 3 delvis för att propotionerna känns så perfekta, det stämmer precis in på den bild jag har av dvärgar.

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 29 oktober 2002, 12:39

Dvärg 1 passar bäst in på min bild av dvärgarna, faktum är att den nästan är en 100% kopia av min bild. Designen till hjälmen lånade jag däremot från filmen. Dvärg 3 är lite för smal för att passa in på min personliga bild av dvärgarna.

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 30 oktober 2002, 13:00

Här kommer uppdateringar på Khazád ai-ménu och min scetch (nu omdöpt till Avari)
Bilagor
avari.jpg
Hunting Avaris can be dangerous
avari.jpg (60.79 KiB) Visad 289 gånger
khazád ai-ménu.jpg
Baruk Khazád! Khazád ai-ménu!
khazád ai-ménu.jpg (134.03 KiB) Visad 289 gånger

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 30 oktober 2002, 13:03

Bild 1: Väldigt bra, den har en bra action-känsla.
Bild 2: Tycker den där bilden är hur bra som helst ju!

Har tecknat Smaug nu, vart inte alls så bra men om jag är tillräckligt modig någon gång ska ni få se den. Ska för övrigt till Birsta (ett köpcenter ungefär 5 mil härifrån) och ska troligen köpa en scanner då, så ni kan få se Dunharrow. Men nu har jag helt slut på idéer, försökte rita Tuor och svanarna igår men det vart helt sjukt dåligt... Någon som har något förslag?

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mats » 30 oktober 2002, 13:51

Något av tornen? Kanotfärden söderut? Enterna? Bombadill? Shelob?

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 30 oktober 2002, 15:26

Shelob blir nog ganska svårt, men kan försöka mig på Tom Bombadill iallafall. Eller något av tornen, ja. Tackar för tipsen :)

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 30 oktober 2002, 18:20

Gothmog, nu är det bara en bakgrund som saknas... :D
kanske på the flourishing Moria?? Vad vet jag? ;)

Jag har gjort en bild igår som jag själv inte är särskillt stolt över.
Testar lite olika tekniker för att lära mig måla med färg.. e inte så haj på det.

Gothmog vs Ecthelion:
Bilagor
gothmog & ecthelion.jpg
gothmog & ecthelion.jpg (140.41 KiB) Visad 268 gånger

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 30 oktober 2002, 18:30

Ecthelions hjälm var häftig! Samma med hans axelvaddar, men han känns ändå för bredaxlad, och för stor. Balrogens yxa eller vad det nu är (:P) var också snygg! Balrogen däremot kan jag inte påstå att jag gillade speciellt mycket.

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 30 oktober 2002, 18:49

Nu försvann tråden igen :? Värsta mysko. Men det är ju bara att gå in på statistik så... Här är den igen.

Trippad kick
Medlem

Inlägg av Trippad kick » 30 oktober 2002, 18:53

hm nu gömde sig dagens igen..Antingen så var det Etchelion som var för stor eller Gothmog som var för liten, men det kändes inte riktigt rätt det där med storleken. Färgerna i bilden var ganska "mysiga"..

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 30 oktober 2002, 19:21

Jag hade tänkt mig att Ecthelion stod nära "kameran" lixom och att Gothmog var lixom ett par huvuden högre än honom, inte mer. Tolkien beskriver en balrog som ungefär som en människa i storlek å form. Bara vidrigare. Men jag är inte så nöjd med den bilden som sagt. Ville ha mer bakgrund faktiskt... men pyttsan. Kan göra en ny...

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 30 oktober 2002, 20:18

Nej du Beleg :D nu måste jag protestera. En balrog är inte ungefär lika hög som en människa, en balrog är nästan dubbelt så stor. Din bild bild var däremot helt ok. Ecthelions axelskydd var fräcka, Gothmog i sig var väldigt likt hur jag tänkt mig honom (eller ska jag säga mig själv?) och alltså helt ok om du frågar mig...bakgrunden skulle däremot behöva en upppiffning...

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 1 november 2002, 02:40

Jag trodde att han var lika stor?? Tyckte mig ha läst det i boken och i Encyclopedia of Arda..?? Om det är som du säger Gothmog så är det ju bara bra eftersom då är proportionerna rätt ;)
Men han blev lite för stor på pappret så nu ser man bara en brinnande mur å lite rök typ.. ville ha lite mer av själva The Kings Square.. men men.. det kan ju göras om å förbättras. Orkar inte! :D

Det får duga

Skriv svar