Dagenz Bild
Gothmog II: Mycket punk är så som du beskriver den, men det är ju mer den där engelska populär-punken. Proto-punken och den tidigaste amerikanska hardcore-punken var ju inte alls så. Den var bra.
Jag måste försvara Blind Guardian, de och Metallicas Kill em All är den enda metal jag fortfarande lyssnar på. Man bör inte räkna Blind Guardian som power-metal, de har en helt annorlunda och egen stil (som jag uppskattar) Jag vet inget annat band som låter som Blind Guardian. Jag kan dock hålla med om att just deras senaste skiva är lite väl pompös och storslagen (typ 10 gitarrer och synthar som ligger i stämmor ovanpå varandra på varje låt...)
Hur kan ni lyssna på Cradle of Filth och sådan skit? Det är för mig sådant som sådana som inte kan något om musik och vill vara pseudo-tuffa lyssnar på...
Jag måste försvara Blind Guardian, de och Metallicas Kill em All är den enda metal jag fortfarande lyssnar på. Man bör inte räkna Blind Guardian som power-metal, de har en helt annorlunda och egen stil (som jag uppskattar) Jag vet inget annat band som låter som Blind Guardian. Jag kan dock hålla med om att just deras senaste skiva är lite väl pompös och storslagen (typ 10 gitarrer och synthar som ligger i stämmor ovanpå varandra på varje låt...)
Hur kan ni lyssna på Cradle of Filth och sådan skit? Det är för mig sådant som sådana som inte kan något om musik och vill vara pseudo-tuffa lyssnar på...
jasså jag trodde det var Aragorn som skyddade Frodo eller något liknande. Hon har ju för heliga nyllets namn inget hår!Eowyn skrev:fast jag måste säga att Éowyn är väldigt snyggt målad på den där bilden...helt underbar...ahh...=)...och visst påminner flygdjuret om en strumpa...en något för stor sådan..=|
Nej, usch och tvi för all punk. Hardcore-punken är vidrigt patetiskt och ska vara "agressiv", vill man lyssna på agressiv musik ska man lyssna på thrash eller death metal, testa The Haunted om du vill ha agressiv musik. Nu är inte dom dom agressivaste på marknaden men dom var dom första jag kom att tänka på.Gilithil skrev:Gothmog II: Mycket punk är så som du beskriver den, men det är ju mer den där engelska populär-punken. Proto-punken och den tidigaste amerikanska hardcore-punken var ju inte alls så. Den var bra.
Metallica går väl an, dock bara för att dom är så klassiska som dom är. Det är absolut inget jag lyssnar på när jag vill må bra. Ang. Blind Guardian så är dom pompompompösa, alldeles för ibland. Visserligen så kvalificerar Rhapsody dit med ibland men det är skillnad, Blind Guardian är ju dåliga.Gilithil skrev:Jag måste försvara Blind Guardian, de och Metallicas Kill em All är den enda metal jag fortfarande lyssnar på. Man bör inte räkna Blind Guardian som power-metal, de har en helt annorlunda och egen stil (som jag uppskattar) Jag vet inget annat band som låter som Blind Guardian. Jag kan dock hålla med om att just deras senaste skiva är lite väl pompös och storslagen (typ 10 gitarrer och synthar som ligger i stämmor ovanpå varandra på varje låt...)
Hoho, vad fel du harGilithil skrev:Hur kan ni lyssna på Cradle of Filth och sådan skit? Det är för mig sådant som sådana som inte kan något om musik och vill vara pseudo-tuffa lyssnar på...
Det där är ungefär så som jag beskriver CoF. Jag håller dock delvis med om det du säger om hardcore, men The Misfits är för mig ett undantag. Någonsn hört Last Caress från Beware-plattan? Enligt mig utav de bästa låtar som någonsin gjorts och då är jag ändå inte så mycket för punk. Den låten är väldigt melodiös och har ett stadigt tempo, men den handlar inte bara om aggresivitet.Gothmog II skrev:Nej, usch och tvi för all punk. Hardcore-punken är vidrigt patetiskt och ska vara "agressiv"
Ja, det tycker jag också, men det gäller som sagt bara ibland. De har gjort några riktigt bra låtar.Blind Guardian så är dom pompompompösa, alldeles för ibland.
Hoho, vad fel du har
I min värld kan ingen ha fel vad gäller åsikter, men jag förstår att du inte håller med mig.
Här i Arvika där jag bor är det bara de där killarna som nästan bor på fritidsgården där det spelas Magic och Pokémon (och nätverk på helgerna) och som har svarta skinnkappor som lyssnar på CoF. Men så kanske det inte är i resten av Sverige.
Var det rätt av Hitler att gasa igäl en massa judar?Gilithil skrev:I min värld kan ingen ha fel vad gäller åsikter, men jag förstår att du inte håller med mig.
Här i Arvika där jag bor är det bara de där killarna som nästan bor på fritidsgården där det spelas Magic och Pokémon (och nätverk på helgerna) och som har svarta skinnkappor som lyssnar på CoF. Men så kanske det inte är i resten av Sverige.
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Här har vi en bild av John Howe, min favoritartist. Men eftersom den jävla "lägg till en bilaga"-funktionen inte fungerar så får ni adressen till sidan istället där ni kan kolla själva -> http://www.john-howe.com/portfolio/gall ... age_id=334 Den har sin rot i då Peter Jackson menade att göra två filmer istället för en per bok och han ville ha ett actionfyllt slut på första delen så han funderade på hur det skulle se ut om Nazgulen skulle ha attackerat Frodo vid Amon Hen.