Nej, men allvarligt. Jag får intrycket av Glorfindel att han visst är stolt och oändligt upphöjd, men samtidigt ödmjuk och vänlig. Han är ridderligheten och ädelheten personifierad. Visst för Boromir, Aragorn och Gandalf, men samtliga dessa tycker jag känns som besserwissers som springer runt och tror de vet allt bäst. Aragorn är så i Bree, men bättrar på sig och får en lite mjukare inställning i Rohan, vilket är skönt. Boromir fick, som tur är, aldrig tid att ändra sig. Gandalf är kaxig rakt igenom. Nog för att han är en maia, men han dog lika mycket som Glorfindel när han dödade sin balrog. Glorfindel bör dessutom ha enormt mycket mer erfarenhet av ME. Nej, jag gillar Glorfindel. Han är bäst
Extended Version
- D. Andersson
- Medlem
Hmm
Han glänser lite i appendix A också då han kommer med en alv-här från Rivendell och muckar med WK.
Nej, men allvarligt. Jag får intrycket av Glorfindel att han visst är stolt och oändligt upphöjd, men samtidigt ödmjuk och vänlig. Han är ridderligheten och ädelheten personifierad. Visst för Boromir, Aragorn och Gandalf, men samtliga dessa tycker jag känns som besserwissers som springer runt och tror de vet allt bäst. Aragorn är så i Bree, men bättrar på sig och får en lite mjukare inställning i Rohan, vilket är skönt. Boromir fick, som tur är, aldrig tid att ändra sig. Gandalf är kaxig rakt igenom. Nog för att han är en maia, men han dog lika mycket som Glorfindel när han dödade sin balrog. Glorfindel bör dessutom ha enormt mycket mer erfarenhet av ME. Nej, jag gillar Glorfindel. Han är bäst
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
gjorde hon inte det??? jag tyckte att jag såg henne i bakgrunden...men det kanske var jag som fantiserade.Danne skrev:Vi får väl vara glada över att hon inte dök upp vid Helm's Deep för att slåss (som det ju gick rykten om...).
själv har jag inga problem med att Arwen är den som hämtar Frodo till Vattnadal. jag brydde mig inte särskilt mycket över att Glorfindel inte var med.
Eowyn skrev:gjorde hon inte det??? jag tyckte att jag såg henne i bakgrunden...men det kanske var jag som fantiserade.Danne skrev:Vi får väl vara glada över att hon inte dök upp vid Helm's Deep för att slåss (som det ju gick rykten om...).
själv har jag inga problem med att Arwen är den som hämtar Frodo till Vattnadal. jag brydde mig inte särskilt mycket över att Glorfindel inte var med.
Det var definitivt i dina fantasier
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Gillar du inte Boromir?Boromir fick, som tur är, aldrig tid att ändra sig.
Nej, det tycker jag inte, som Gandalf Grå är han väldigt mysig och mystisk, men som Gandalf Vit kan jag dock hålla med om att han är lite besserwisser ibland...Gandalf är kaxig rakt igenom.
Jag har åtminstone sett bilder av Arwen vid Helms Klyfta.Men de filmade ju Arwen vid Helms Klyfta, men PJ valde att ta bort henne. (visst var det så?)
- Flikkan
- Medlem
Ah, precis. Det är som med Aragorn, jag gillade honom bättre vid första anblicken då han var en mystisk halvfarlig utbygdsjägare vid namn Vidstige. Sedan vart han kung. Blä. Men Gandalf Vit är så allvarlig och fäller dräpande kommenterar, men efter Ringens Krig verkade han gå tillbaka till det normala igen, Pippin (eller om det var Merry) sa ju till Frodo att han bara skrattade hela tiden.. (Cormallens slätt någonstans tror jag)Gilithil skrev:Nej, det tycker jag inte, som Gandalf Grå är han väldigt mysig och mystisk, men som Gandalf Vit kan jag dock hålla med om att han är lite besserwisser ibland...Gandalf är kaxig rakt igenom.
Jo visst filmades hon, men jag betvivlar starkt att några bilder av henne finns kvar i själva slaget. Men vi får se när DVD:n kommer ut och vi kan titta igenom hela filmen bildruta för bildruta...Men de filmade ju Arwen vid Helms Klyfta, men PJ valde att ta bort henne. (visst var det så?)
Jag har åtminstone sett bilder av Arwen vid Helms Klyfta.
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Filmen finns som bekant redan ute på nätet i piratversion, och någon verkar redan ha gjort den där ruta-för-ruta-granskningen. Eller vad sägs om den här bilden? (Källa: theonering.net)Danne skrev:Jo visst filmades hon, men jag betvivlar starkt att några bilder av henne finns kvar i själva slaget. Men vi får se när DVD:n kommer ut och vi kan titta igenom hela filmen bildruta för bildruta...

- Flikkan
- Medlem
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Dom trettio minuterna extra det är scener som ligger lite varstans i filmen lixom. Sånt dom ville ha med men inte kunde för att den blev för lång då.. och sen är det massa extramatrial.. lite grann om toliken och hur dom kom på att dom skulle göra film av hela alltihopa, sen finns där intervjuer med skådespelarna, en del om specialefekter, hur dom gjorde hoberna små .. tja massor helt enkelt.. allt man kan tänka... finns en del stillbilder också..