Two Towers-Soundtracket
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Den här frågan hör väl egentligen hemma i tråden om det första soundtracket, men jag orkar inte leta rätt på den (om det nu finns någon), så det får bli här:
Finns sången om Beren och Luthien, som Vidstige sjunger en stump på i Myggvattensträsken på den utökade DVD:n, med på skivan? Eller kan man få fatt på den någon annanstans? Skulle gärna höra mer än den lilla snutten. Har jag förresten rätt för mig att Viggo Mortensen skrev den själv? Fick för mig att de sade det någonstans på DVD:n.
Finns sången om Beren och Luthien, som Vidstige sjunger en stump på i Myggvattensträsken på den utökade DVD:n, med på skivan? Eller kan man få fatt på den någon annanstans? Skulle gärna höra mer än den lilla snutten. Har jag förresten rätt för mig att Viggo Mortensen skrev den själv? Fick för mig att de sade det någonstans på DVD:n.
JappFinns det en Sound track skiva från 1:a filmen också??
Den finns inte med på skivan, och antagligen existerar inte mycket mer av sången än vad som finns med i filmen. Och du har rätt, Viggo komponerade den själv. Det är en vacker liten melodi, i ett orientaliskt modus, som ger den en känsla av tidlöshet och ålder.Finns sången om Beren och Luthien, som Vidstige sjunger en stump på i Myggvattensträsken på den utökade DVD:n, med på skivan? Eller kan man få fatt på den någon annanstans? Skulle gärna höra mer än den lilla snutten. Har jag förresten rätt för mig att Viggo Mortensen skrev den själv?
Smaken är delad, uppenbarligen. Tycker själv att Howard Shores musik är fenomenal, framför allt i sitt sammanhang, men även för sig. Och varje låt är inte en upprepning av låten som gick innan. Något som man hör om man lyssnar.Tycker att soundtracket till filmerna är extremt fattiga och musikaliskt
undermåliga. Varje låt är i princip en upprepning av låten som gick innan.
"Gollum's Song" är enligt min mening mycket bra, mycket bättre än Enyas "May It Be" (som jag gillade).Gollum´s song är ju också katastrof, speciellt den vokala delen.
Den kan jag inte hålla med om, Enyas "May it Be" är hur fin som helst....Gollum's Song väcker mycket medlidande för ringknarkaren Gollum men annars är det ett väldigt mediokert spår. Själv hade jag föredragit Gollums kraxande sång när han ska fånga fisk hur nu den går..."Gollum's Song" är enligt min mening mycket bra, mycket bättre än Enyas "May It Be" (som jag gillade).
-
Trippad kick
- Medlem
hm bara för ni pratar om den blir jag tvungen att lyssna på den...
så ja, jag tycker den är vacker, låter lite halvt mystiskt och ganska allmänt skön..Någon som hört något annat med henne, Emiliana Torrini? Laddade ner "To be free", tyckte den var helt okej sen när jag lyssnade på "summerbreeze"(som jag ännu inte lyssnat färdigt på..)höll jag på att somna, något jag i princip gör till Gollum's song med..
Jo, jag tycker också mycket om "May It Be", men den är mycket mer medioker än "Gollum's Song" i mitt tycker. Harmoniskt förutsägbar och så. "Gollum's Song" är mycket mer spännande, på alla sätt och vis (enligt mitt tycke, alltså). We have to agree to disagree...Den kan jag inte hålla med om, Enyas "May it Be" är hur fin som helst....
Fast om vi nu är inne på Enya gillade jag faktiskt "Aníron" i första filmen bättre än "May It Be"... Vackrare och mer stämningsfull... och på alviska!
Jag har redan svarat på den frågan, men jag kan göra det en gång till:Men finns det en skiva från 1:an???
Ja.