Ang Legolas...
- Usquebaugh
- Medlem
Ang Legolas...
På tal om alverna, är det någon som vet hur gammal Legolas ska vara. Hans far Thranduil (konung över Mörkmården) levde ju i alla fall under andra åldern och i en av böckerna (tror det är "två tornen") så säger Legolas att han har barn. Tacksam för svar...
Huh, om det inte är ännu en Ohlmarksism så säger Legolas att Fangorn får homon att känna sig ung, något han inte gjort sedan han var på färd med sina barn.
Sagan om de två tornen, kapitlet Den vite ryttaren.
Om det inte är en Ohlmarksism, jag har lite dålig koll på den engelska upplagan och har den inte tillgänglig just nu, tyder detta stycke på att Legolas har barn.
Angående Legolas ålder kan jag dock inte ge något besked.
/Martin
Sagan om de två tornen, kapitlet Den vite ryttaren.
Om det inte är en Ohlmarksism, jag har lite dålig koll på den engelska upplagan och har den inte tillgänglig just nu, tyder detta stycke på att Legolas har barn.
Angående Legolas ålder kan jag dock inte ge något besked.
/Martin
- KättarAngus
- Medlem
"The most startling revelation in the interview? Someone has decided that Legolas was 2931 years old at the time of the War of the Ring. That would mean Peter Jackson (or the interviewer or actor) believes Legolas was born around the year 87 of the Third Age, although no published material written by J.R.R. Tolkien mentions this. "
(min fetstil)
/Angus
(min fetstil)
/Angus
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
- D. Andersson
- Medlem
Å andra sidan säger han ingenting om någon av de stora händelser som formade Andra åldern, såsom kriget mot Sauron och Isildurs och Elendils död.Eöl mörkalven_ skrev:Tror Legolas är äldre än att han är född i tredje åldern. Det låter ju rätt harmoniskt när Legolas säger att han känner sig ung igen - det känns som han pratar om andra åldern när det inte var lika mycket krig som i tredje åldern, åtminstonde nära mörkmården.