StG44 "Krummlauf"

Om inte annat så kan modellåret ge en hint: StG44 vs AK47...D. Löwenhamn skrev:Flera medlemmar har redan påpekat att Sturmgewehr 44 var före.Sturmgeschütz skrev:jag tror att ak47:an var först med att utrustas med en lyckad "rund hörn skjutnings" pipa
mvh/ Daniel

Daniel: Att andra medlemmar har påstått något är givetvis inget som gör det till en sanning. Allas åsikter och funderingar för debatten frammåt.D. Löwenhamn skrev:Flera medlemmar har redan påpekat att Sturmgewehr 44 var före.Sturmgeschütz skrev:jag tror att ak47:an var först med att utrustas med en lyckad "rund hörn skjutnings" pipa
mvh/ Daniel
Nu kan man väl ändå med rätt stor säkerhet utgå från att StG44 konstruerades under 2VK, medan AK47 kom till efter kriget. Inget man behöver ägna något postmodernistiskt tänkande på...Mercai skrev:Och ska man vara ännu petigare så...
Daniel: Att andra medlemmar har påstått något är givetvis inget som gör det till en sanning. Allas åsikter och funderingar för debatten frammåt.D. Löwenhamn skrev:Flera medlemmar har redan påpekat att Sturmgewehr 44 var före.Sturmgeschütz skrev:jag tror att ak47:an var först med att utrustas med en lyckad "rund hörn skjutnings" pipa
mvh/ Daniel