I flere aviser (tidningar) undret jeg meg litt over følgende bilde:

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er en M3 (Grease Gun) eller en kopi. Det hadde vært interessant å få korrigert eller bekreftet dette av noen som kjenner historien bak dette våpenet i nordkoreansk tjeneste?
Det nærmeste jeg kommer er at det må være en kinesisk kopi (Type 36) fra koreakrigens dager, men wiki oppgir ingenting slikt blant nordkoreanske "small arms" i dag.
Mer kuriøst: Man kan også se at kun første rad har MP-bevæpning, radene bak har kun hvert sitt sett med to stk sølvforgylte håndgranater. Det peker også veldig på tradisjoner fra koreakrigen og kinesisk taktikk. Fra http://www.koreanwaronline.com/arms/Pri ... eapons.htm :
..On offense, the CCF ordinarily employed one platoon armed only with grenades, preparing the way for an assault platoon armed with burp guns. Since they were adept at moving close to our positions at night, and striking suddenly, their attacks were of great violence.