Ny beväpning till strf-besättningar...
Ny beväpning till strf-besättningar...
I början av 90-talet så tänkte armén utrusta samtliga besättningar till strv, pbv och strf med MP5:or och vagncheferna med pistol m/88. Men av någon anledning så övergav man den tanken, enligt mina gamla befäl så var det en kostnadsfråga. Men tänk om det hadde blivet så! 