Agent Orange

Jon
Medlem

Inlägg av Jon » 7 september 2003, 14:04

Det kan ju hända att reportrarna fick kicken för att de publicerat en story som satte CNN på pottkanten för att de inte hade gjort tillräcklig research...

Läs mitt föregående inlägg och Floyd Abrams uttalande, så inser du att den där teorin är ganska rejält skjuten i sank.

Jag återkommer med mer.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 7 september 2003, 14:12

Jon skrev:Det kan ju hända att reportrarna fick kicken för att de publicerat en story som satte CNN på pottkanten för att de inte hade gjort tillräcklig research...

Läs mitt föregående inlägg och Floyd Abrams uttalande, så inser du att den där teorin är ganska rejält skjuten i sank.

Jag återkommer med mer.
Läste du länken jag postade förut så inser du att alla inte håller med om det heller...
D v s att det finns rejäla motsägelser i hela historien...

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 7 september 2003, 14:28

Om Agent Orange
http://www.goiv.com/ao/report/ao_report.pdf

Det verkar inte som om det orsakas nervskador i stor utsträckning av detta, men det vanligaste symptoment förefaller att vara cancer.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 7 september 2003, 15:58

För övrigt så verkar det som om alla intervjuade här säger att det rör sig om tårgas?
http://skyraider.org/skyassn/cnn/nweek150698.htm

Det verkar mycket förvirrande alltihop... :?
Denna sida säger ju att amiral Moorer enligt egen utsago sa att han inte hade kännedom om att sarin skulle ha utnyttjas, men den förefaller ju inte direkt opartisk...
http://www.aim.org/publications/special ... 07-17.html

Jon
Medlem

Inlägg av Jon » 7 september 2003, 17:24

Jag jobbar febrilt på att hitta dokumentet som April Oliver och Jack Smith satte samman med vittnesmål om den här händelsen. Jag har skickat iväg email till en del kontakter och återkommer så fort jag nånsin kan.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 7 september 2003, 17:54

Jon skrev:Jag jobbar febrilt på att hitta dokumentet som April Oliver och Jack Smith satte samman med vittnesmål om den här händelsen. Jag har skickat iväg email till en del kontakter och återkommer så fort jag nånsin kan.
Ok, ska bli intressant o se vad som kommer upp...

Jon
Medlem

Inlägg av Jon » 9 september 2003, 19:16

Nu har jag fått fatt i det här dokumentet. Men det har kommit i en Word-fil, och texten är huller om buller, vilket kräver redigering innan den blir läsbar. Det är ett riktigt hästjobb, som jag har lite tid att pyssla med just nu. Så ni som är intresserade får ge er till tåls lite till.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 9 september 2003, 19:26

Jon skrev:Nu har jag fått fatt i det här dokumentet. Men det har kommit i en Word-fil, och texten är huller om buller, vilket kräver redigering innan den blir läsbar. Det är ett riktigt hästjobb, som jag har lite tid att pyssla med just nu. Så ni som är intresserade får ge er till tåls lite till.
Bra. Ingen fara, take your time! :)

Jon
Medlem

Inlägg av Jon » 18 oktober 2003, 22:46

För den intresserade har jag nu rapporten om Operation Tailwind som jag tidigare utlovade. Den som önskar ta del av den kan lämna mig sin email-adress så ordnar jag det.

Skriv svar