Quiz: Militär utrustning
Annan typ av sikteMD650 skrev:Det är rätt.Bjernevik skrev:Dessutom så hade nytillverkade m/38:or nedböjt manöverhandtag a la karbin m/94.JohnT skrev:Längden på pipan. 38'an var kortare.MD650 skrev:Vad är skillnaden på gevär m/96 resp. m/38 förutom modellåret?
och att Nytillverkade g m/38 alltid var tillverkade av Huskvarna
/John T.
Fanns en skillnad till.
Ja och en anna typ av remfäste (samma som karbin m/94).Bjernevik skrev:Annan typ av sikteMD650 skrev:Det är rätt.Bjernevik skrev:Dessutom så hade nytillverkade m/38:or nedböjt manöverhandtag a la karbin m/94.JohnT skrev: Längden på pipan. 38'an var kortare.
och att Nytillverkade g m/38 alltid var tillverkade av Huskvarna
/John T.
Fanns en skillnad till.
-
Gutekrigaren
- Medlem
Jag tar chansen, även om det bara är interim. Men jag slet med den ett tag så det får ni också göra! 
Vad är det här för en lustig mojäng och vilka länder använder den lustiga mojängen?
Mvh Petter
Vad är det här för en lustig mojäng och vilka länder använder den lustiga mojängen?
Mvh Petter
- Bilagor
-
- konstiglåda.jpg (44.03 KiB) Visad 468 gånger
Senast redigerad av 1 Gutekrigaren, redigerad totalt 6 gånger.
-
Gutekrigaren
- Medlem
-
Gutekrigaren
- Medlem
Hej på er!
Linan har varit avklippt ett tag här så jag har inte kunnat komma hit, men ni klarar er ju utmärkt själva!
Lådan är som Björn mycket riktigt skriver ett fältkök. Närmare bestämt ett Highly (?) Mobile Container Kitchen (tror HMCK skall uttolkas så) från vattenkrigsleksakstillverkaren (jag älskar detta svenska språk!) Kärcher, används i US Army och Bundeswehr.
http://www.army-technology.com/contract ... index.html (Kolla länken, TFK - Tactical Field Kitchen - är ännu roligare)
Tar grejen livet av nån är det alltså inte avsiktligt!
Mvh Petter
Linan har varit avklippt ett tag här så jag har inte kunnat komma hit, men ni klarar er ju utmärkt själva!
Lådan är som Björn mycket riktigt skriver ett fältkök. Närmare bestämt ett Highly (?) Mobile Container Kitchen (tror HMCK skall uttolkas så) från vattenkrigsleksakstillverkaren (jag älskar detta svenska språk!) Kärcher, används i US Army och Bundeswehr.
http://www.army-technology.com/contract ... index.html (Kolla länken, TFK - Tactical Field Kitchen - är ännu roligare)
Tar grejen livet av nån är det alltså inte avsiktligt!
Mvh Petter