Bingo CvD!CvD skrev:Samuel Cummings och hans Interarmco med högkvarter i Alexandria i Virginia?
/CvD
Sam Cummings - kallade sig själv a Gun Nut that struck it lucky - var den store spelaren på överskottsmarknaderna efter
2:a Världskriget.
Det var han - som ''dränkte USA'' i millioner av billiga militära surplus-vapen. Gevär, pistoler, kulsprutor, k-pistar, Pv-kanoner och ammunition
av alla tänkbara kalibrar -
Den italienska Mannlicher-Carcano som Lee Harvey Oswald hade - var ett av dom som hade passerat genom Alexandria, Va!
Sam - blev legendarisk genom sitt dribblande med vapenpartier som han sålde och blev mångmiljonär på kuppen. Och - inte sällan
efter avslutade småkrig, köpte tillbaka i väntan på nästa.....
Notabla i den kategorin, var nåt hundratal finska Lahti L-39 20mm's Pv-kanoner - - som kom att delta i - bara Herran vete - hur många krig och revolutioner mellan vilopauserna i Alexandria....
Jag kallade honom ''ansiktslös'' - för Samuel Cummings - var otroligt kameraskygg!
Jag har sett summa summarium EN bild av honom, i American Rifleman för ett halvsekel sedan. På Internätet - hittar jag ingen
http://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Cummings
CvD marknadsför nästa fråga!
Varjag