Den gode spett behöver mycket få ledtrådar....Hans skrev:Spett den rackarn var ju först. Min nästa ledtråd var en stenmurvarjag skrev:Sphinx - Staerkodder - Stonewall - Koketsu - Adzuma, styvbarn med många namnspett skrev:Stonewall Jackson etc.
Kommer inte ihåg de andra namnen just nu.![]()
![]()
MVH
Hans
Quiz: Militär utrustning
- Belisarius
- Medlem
Launched; Arman, Bordeaux 1864 - 1560 tons. 59 x 9,6 x 4,77 meter.(djupgåendesiffran suspekt hög...) 2 horisontella Mazeline ångmaskiner till två propellrar, 1300 IHP. 1 x 9" (300-pounder) Armstrong i torn på fördäcket och två 70-pounders i fast torn på akterdäcket. Bägge med ytterst begränsade 'arcs of fire'.Belisarius skrev:Oavsett, hon ser fasen inte mycket ut för världen... fregatt? Nån som har tekniska data på henne?
Under forcering kom hon upp i 10,8 knop enligt böckerna, Varjag
Det finns skeppskatter, niosvansade och andra marina katter
Men måste erkänna, om jag tog en teknikfråga, då är det lätt
Något som flyger kastar jag in, sånt gillar också katter, så får spett och varjag tävla om vem som hinner först.
Modell och nummer? ska det va. Är det för lätt?
Men måste erkänna, om jag tog en teknikfråga, då är det lätt
Något som flyger kastar jag in, sånt gillar också katter, så får spett och varjag tävla om vem som hinner först.
- Bilagor
-
- renasnurren.jpg (10.19 KiB) Visad 1290 gånger
Focke Wulf Fw61cats skrev:Det finns skeppskatter, niosvansade och andra marina katter![]()
Men måste erkänna, om jag tog en teknikfråga, då är det lätt![]()
![]()
/CvD
- Ender Wiggin
- Medlem
- Ender Wiggin
- Medlem