Quiz: Militär utrustning
- Belisarius
- Medlem
Det är inte 100% klart men troligtvis ingen dålig gissning.Belisarius skrev:Huh? Ett redskap för grenadjärer?
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waf ... .htm#Roll3
MVH
Hans
Ja, man har en klar känsla att den vore ett farligt vapen om man 'slåss i uppförsbacke'Hans skrev:Tyngdkraften får kulan att ramla ner nereunder, din Rollbombe!varjag skrev:Eine Drei-Kilo 'Rollbombe' har tidigare setts på AHF - men här har kilona suddats ut, Varjag
MVH
Hans
Gamla vrak har ju varit populära på sistone - här ett till.....vilket?...../Varjag
- Belisarius
- Medlem
Precis Belisarius! Flottagningen av Leonardo da Vinci och intagning i dockan upp-och-ned, var ett fantastiskt bärgningsföretag för den tiden. Din fråga, VarjagBelisarius skrev:Här luktar det olivolja och vitlök.
Kan inte vara många skepp som tillbringat tid i docka uppoch ned - Leonardo da Vinci som gjorde en "belly-up" efter en explosion i Tarantos hamn 1916. Hon låg många år i docka men man gav upp på restaureringen 1923 och hon såldes som skrot.
- Belisarius
- Medlem
Ja här är det mera än 'ett skevroder'.....men jag är 'stumped'. Något säger mig att långvarigt té-missbruk kan leda till att sådana här hallucinationer blir konstruktioner....
Av dom 'Fjorton millioner..trehundratjugosjutusen..åttahundrasjutton' flygplansbilder jag tittat på - kommer jag på rak arm numera bara ihåg ngt hundratal
. Jag har sett denna - men minnet sviker. TIPS behövs här! Varjag
Av dom 'Fjorton millioner..trehundratjugosjutusen..åttahundrasjutton' flygplansbilder jag tittat på - kommer jag på rak arm numera bara ihåg ngt hundratal
Vi är snälla idag - det får räcka - en Blackburn F3.
This night-fighter project featured a stressed alloy frame, fabric wings and a steam cooled Rolls Royce Goshawk engine. The "stalk" below the cockpit housed the radiator. When prolonged taxi trials cracked the fuselage and revealed a dangerously high center of gravity, the project was abandoned. This is "bad idea" incarnate.
First Flight: 1934
Din flygarluva!
MVH
Hans
This night-fighter project featured a stressed alloy frame, fabric wings and a steam cooled Rolls Royce Goshawk engine. The "stalk" below the cockpit housed the radiator. When prolonged taxi trials cracked the fuselage and revealed a dangerously high center of gravity, the project was abandoned. This is "bad idea" incarnate.
First Flight: 1934
Din flygarluva!
MVH
Hans