ledtråd
Hans skrev:
Jag tror inte att grodorna har någon motsvarighet till HMS. Bara Le Louis XV, Charles de Gaulle och La Gloire.
Psilander skrev:
Heter hon inte HBMS Stern (vad blir HMS på Franska?)
Här finns en del om olika prefix för örlogsfartyg.Psilander skrev:Varjyag har rätt.
Ditt gökur (om du har möjlighetkan du köpa lätta kryssaren Varyag på Wentxels Hobby)
Ang. HMS på franska, SMB (Son Mayesté Bateau, stavninig är kass, jag vet)Kanske, på Tyska heter det ju SMS, japanska vore intressant att veta. Varför fransmännen inte har nått prefix är väl därför de varit republik under den mesta tiden vi intresserar oss för(sedan 1871). Deras fartyg brukar benämnas FNS dvs French Naval Ship.
Jo Cuckoo stod för en av de första sänkningarna.
Psilander skrev:Varjyag har rätt.
Ditt gökur (om du har möjlighetkan du köpa lätta kryssaren Varyag på Wentxels Hobby)
Ang. HMS på franska, SMB (Son Mayesté Bateau, stavninig är kass, jag vet)Kanske, på Tyska heter det ju SMS, japanska vore intressant att veta. Varför fransmännen inte har nått prefix är väl därför de varit republik under den mesta tiden vi intresserar oss för(sedan 1871). Deras fartyg brukar benämnas FNS dvs French Naval Ship.
Jo Cuckoo stod för en av de första sänkningarna.