Den nya internationella ekonomin frestar fram nya metoder för att inleda krig och vars sätt är svåra att upptäcka och dess effekter fatala för motståndaren eller försvararen.
Den svåra frågan är HUR kan vi skydda oss mot denna slags angrepp? Eller är vi kanske redan utsatt för den slags terrorism? ( inte troligt) Jag personligen misstänker att om Kina vill konfrontera USA om tex Taiwan eller av någon annan anledning så kommer detta vara viktiga byggstenar i ett nytt krig eller semi-krig ala kalla kriget. Jag misstänker att Kina redan till viss grad applicerar detta på USA. Inte för att jag vill störa mig med kineserna men för att det verkar logiskt. För ett litet land som Sverige kan detta var MYCKET farligt om vi blir utsatta.
Exempel på sådan "terrorism" är att länder köper upp röst majoriten i företag och flyttar dess verksamhet och kapital till sitt eget land! Detta skulle kunna göras obemärkt genom nationella transaktioner till bulvaner ( i sitt eget banksystem för att kopplingen till staten inte går att finna för de i andra länder). Det är också mycket svårt att stoppa samt troligen lönsamt för det landet som gör det!! ( Detta lär ju ske till viss mån redan?)
2 Ta över media-bolag ( via bulvaner) för att påverka opinionen i landet för att tex dra ned försvaret. Glorifiera aggresatorns land och dess politik samt bekämpa motståndsviljan.
Det moderna kriget!
- Radiolänkgruppchefen
- Medlem
- Kontakt:
- Radiolänkgruppchefen
- Medlem
- Kontakt: