Lumpen

Skriv svar
kimpa
Provmedlem

Lumpen

Inlägg av kimpa » 14 oktober 2003, 13:19

Hej allihopa!

Jag ska in och mönstra snart, jag tränar både karate och fotboll och vill göra en rolig men ändå en hård utbildning i lumpen.. Någon som kan berätta lite om Kustjägarna?
Eller vet någon bra sida där man kan få reda på mer?

Har gått ner lite i kondition och styrka under det sista halvåret.. Ska dock försöka träna upp mig innan jag drar in på min mönstring.. Det är om ungefär två månader, någon som har något bra förslag på hur man ska få ut den bästa träningen under dom här två månaderna som är kvar?
Tack i förhand!

Sturmgeschütz
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Sturmgeschütz » 14 oktober 2003, 13:26

lumpen.nu har en hel del tips både om utbildnin och träning, sen kan du fråga på soldf.com

Ize-q
Medlem

Inlägg av Ize-q » 14 oktober 2003, 20:49

verkar som om alla tycker att endast KJ är hård nog...
skytte soldat kan vara nog så hård och dom som oftast blir knäckta under en Utb. blir det pga. den psykiska stressen och gamla idrottsskador som dras upp. så om du inte är i absolut topform så spar sveriges skattebetalare en extra utgift.
välj något som du tror kommer att ha nytta av efter avslutad utb.

jofredes
Medlem

Inlägg av jofredes » 14 oktober 2003, 20:56

18 åringar har en tendens att tycka det, när jag väl rykte in i infanteriet, önskade jag att jag hade varit i flygvapnet istället.

Nikey
Ny medlem

Inlägg av Nikey » 15 oktober 2003, 16:45

gör lumpen som norrlandsjägare om du vill få ut något fysiskt och psykiskt, många långa marscher samt många långa timmar från allt vad lyx heter, som tex varma tält och torra kläder ;)

man kommer till stor insikt om hur mkt en människa klarar av, inte minst en själv :)

Skriv svar