Amrikanska förluster i Irak
Amrikanska förluster i Irak
vet nån hur många M1or och Chieftain Usa och england förlorade under Irak kriget?
och hur många av dom som blev utslagna av eld från andra M1or som den på bilden
och hur många av dom som blev utslagna av eld från andra M1or som den på bilden
- Bilagor
-
- m1a1.jpg (26.21 KiB) Visad 5049 gånger
jag hittade svaret själv
151 mighty Abrams tanks were hit. Most were repaired on the battlefield and rolled back into the fight. Three tanks took catastrophic hits from Russian AT-14 anti-tank missiles supplied by Dubya's barbecue buddy, and 12 others were damaged so badly they ended up in the junkyard.
US Army
- 1 M-1A1 Abrams by Hellfire from USMC AH-1W near Basrah; recovered;
3 M-1A1 Abrams 3-7th Cav by Iraqi RPG-7 shots from the rear near Karbala; fate unknown;
- 1 M-1A1, probably 3-7th Cav, US Army; captured almost intact; date and place unknown (video released by Iraqi TV after the same battle near Karbala in which 3-7th Cav lost three M-1A1s, and together with the video of the M-9 captured intact);
- 2 M-1A1s of 3rd BCT/3rd ID (Mech) on 3 April; some 10km south of Baghdad; fate of crews unknown;
- 1 M-1A1 “Cojone EH”, 2nd BCT/3rd ID (Mech), on 6 April, during the raid into Baghdad downtown; set afire after RPG-7-damage to a fuel cell; wrecked by Coalition air strike; wreck recovered;
- 1 M-113A-3 (fitter’s vehicle) of 3rd ID (Mech), on 3 April; fate of crew unknown;
- 1 M-109A6 Paladin by ammo explosion; burned out;
- 1 M-9 (captured together with three M-1A1s of the 3-7th Cav);
- there are claims for up to five M-2 and M-3 Bradleys being lost during the fighing so far, but none were confirmed by photographic evidence.
USMC
- 2 AAV-7s by Iraqi RPG-7 shots in an-Nassiriyah; both destroyed; number of casualties unknown (several other AAV-7s god bogged down in the mud or fell into irrigation ditches so far, but all were recovered);
- 1 AAV-7 of USMC on 1 or 2 April, place unknown; 1 KIA;
- 1 AAV-7 of 3-4 Marines on 7 April near Baghdad; 1 KIA;
- 1 M-1A1 fell from bridge when driver was shot by Iraqis; crew KIA; not recovered;
- 2 M-1A1s on 5 April, four kilometers south of Baghdad; two crew KIA, several injured;
- 1 M-1A1 2nd Tank Battalion/1st MARDIV near Sayyid Abd, on 6 April; disabled, crew fate unknown
151 mighty Abrams tanks were hit. Most were repaired on the battlefield and rolled back into the fight. Three tanks took catastrophic hits from Russian AT-14 anti-tank missiles supplied by Dubya's barbecue buddy, and 12 others were damaged so badly they ended up in the junkyard.
US Army
- 1 M-1A1 Abrams by Hellfire from USMC AH-1W near Basrah; recovered;
3 M-1A1 Abrams 3-7th Cav by Iraqi RPG-7 shots from the rear near Karbala; fate unknown;
- 1 M-1A1, probably 3-7th Cav, US Army; captured almost intact; date and place unknown (video released by Iraqi TV after the same battle near Karbala in which 3-7th Cav lost three M-1A1s, and together with the video of the M-9 captured intact);
- 2 M-1A1s of 3rd BCT/3rd ID (Mech) on 3 April; some 10km south of Baghdad; fate of crews unknown;
- 1 M-1A1 “Cojone EH”, 2nd BCT/3rd ID (Mech), on 6 April, during the raid into Baghdad downtown; set afire after RPG-7-damage to a fuel cell; wrecked by Coalition air strike; wreck recovered;
- 1 M-113A-3 (fitter’s vehicle) of 3rd ID (Mech), on 3 April; fate of crew unknown;
- 1 M-109A6 Paladin by ammo explosion; burned out;
- 1 M-9 (captured together with three M-1A1s of the 3-7th Cav);
- there are claims for up to five M-2 and M-3 Bradleys being lost during the fighing so far, but none were confirmed by photographic evidence.
USMC
- 2 AAV-7s by Iraqi RPG-7 shots in an-Nassiriyah; both destroyed; number of casualties unknown (several other AAV-7s god bogged down in the mud or fell into irrigation ditches so far, but all were recovered);
- 1 AAV-7 of USMC on 1 or 2 April, place unknown; 1 KIA;
- 1 AAV-7 of 3-4 Marines on 7 April near Baghdad; 1 KIA;
- 1 M-1A1 fell from bridge when driver was shot by Iraqis; crew KIA; not recovered;
- 2 M-1A1s on 5 April, four kilometers south of Baghdad; two crew KIA, several injured;
- 1 M-1A1 2nd Tank Battalion/1st MARDIV near Sayyid Abd, on 6 April; disabled, crew fate unknown
12 others were damaged so badly they ended up in the junkyard.
Mycket intresant mening, de säger inte att irakierna förstörde dem, bara att de blev träffade så mycket att de inte gick att reparera.....hummmm
vad räknas då som en förstörd tank....en tank som är så sprängd att den är tekniskt omöjlig att reparera?
Luno kan jag få adressen där detta påstående stod? så jag kan visa det för alla överpatriotiska amrekanare som "vet" att usa är bäst på allt, och tycks tro att alla amrekanska vapen är totalt överlägsna allt......
Mycket intresant mening, de säger inte att irakierna förstörde dem, bara att de blev träffade så mycket att de inte gick att reparera.....hummmm
vad räknas då som en förstörd tank....en tank som är så sprängd att den är tekniskt omöjlig att reparera?
Luno kan jag få adressen där detta påstående stod? så jag kan visa det för alla överpatriotiska amrekanare som "vet" att usa är bäst på allt, och tycks tro att alla amrekanska vapen är totalt överlägsna allt......
Ja77
självklart kan du få sidan
http://orbat.com/site/agtwopen/iraq_equ ... osses.html
jag har även fått några väldigt intressanta bilder från en kompis i Syrien
på en M1a1 som Irakierna tog helt nästan
intakt i Bagdad.
har måga flera bilder på den och andra M1a1 som blev utslagna i Irak
självklart kan du få sidan
http://orbat.com/site/agtwopen/iraq_equ ... osses.html
jag har även fått några väldigt intressanta bilder från en kompis i Syrien
på en M1a1 som Irakierna tog helt nästan
har måga flera bilder på den och andra M1a1 som blev utslagna i Irak
- Bilagor
-
- utslagen m1.jpg (24.8 KiB) Visad 5000 gånger
-
- m1a1tank1.jpg (26.59 KiB) Visad 5008 gånger
-
- m1a1tank2.jpg (21.7 KiB) Visad 5008 gånger
Ressel skrev:Om du kallar den M1an för intakt då vette fan, den ser totalförstörd ut
totalförstörd var namnet
- Bilagor
-
- M1tank.jpg (93.94 KiB) Visad 4977 gånger
Senast redigerad av 1 Luno, redigerad totalt 2 gånger.
Hoppas de inte ble förmånga nu, men här finns massvis fler som jag nyss hittade
http://truewar.fateback.com/photos1.html

bradley träffad av rpg

en annan rpg

undrar vafan har hänr hät? Tror att det var en maverick lik dom jas har. Alltså ff

[url]
http://truewar.fateback.com/photos1.html
bradley träffad av rpg

en annan rpg

undrar vafan har hänr hät? Tror att det var en maverick lik dom jas har. Alltså ff

[url]Det spekulerades i början att at14 kornet använts men senare har alla desse rykten fastställts som spekulationer, den del man misstänkte skulle komma från en kornet kom från en at3 sagger istället. Nu har man i efterhand fastställt att det enda som avfyrats mot en varit endast rpg och at3 (förutom friendly fire då).
edit: Nu i efterhand insåg jag vad jag gjort, jag trodde du letade efter bilder så jag öste bara på, men du ville ha fakta bara, ska jag ta bort bilderna ?
edit: Nu i efterhand insåg jag vad jag gjort, jag trodde du letade efter bilder så jag öste bara på, men du ville ha fakta bara, ska jag ta bort bilderna ?