Hur så? Det går ju förträffligt att spinna vidare på antaganden, inbillningar och lösa rykten ändå.mal skrev:Finns det någon med pyrotekniska kunskaper där ute ?
Tänkte väl det.mal skrev:En av mina källor är Otto H Muck...
Hur så? Det går ju förträffligt att spinna vidare på antaganden, inbillningar och lösa rykten ändå.mal skrev:Finns det någon med pyrotekniska kunskaper där ute ?
Tänkte väl det.mal skrev:En av mina källor är Otto H Muck...
Så den röda tråden mellan Ollantaytambo och Giza är en maskin som löst upp sten? Har det hittats någonting vid Ollantaytambo som tyder på detta, t.ex. liknande smältrester som Kjellsson påstår ha funnits i pyramiden? Bara för att det hittats till synes oförklarliga urgröpningar i sten på en kontinent så ger det inte per automatik en sammankoppling med mysstiska stenskador på en annan kontinent - vi vet inte ens vilken tidsålder vi pratar om i endera fallet.mal skrev:Angående Ollantaytambo och Giza; Var kommer Otto H Muck in i bilden ? Hexmaster; Vad har du själv för teori angående t ex de tre parallella spåren vid Ollantaytambo ?
Det illustrerar ju rätt väl att man kan vara extremt kompetent inom ett fält och samtidigt en riktig knäppgök inom andra. Det enda utesluter inte det andra.Dûrion Annûndil skrev: Om din enda källa är Henry Kjellson för att det skulle varit smält sten i pyramiden så får du nog leta upp en mer seriös. Kjellson må ha varit flygplansingenjör, men han påstod helt galna saker när det gällde forntiden bara baserat på egna tolkningar av vad han läst i exempelvis Bibeln och sen fantiserat ihop själv (Moses ark skulle existerat, och med radioaktivt material i. Buddistiska munkar fick tunga saker att flyga med ljudvågor. Egyptiska inskriptioner visar glödlampor. Grekerna hade reaktionsdrivna flygplan).
http://www.nilsolof.se/forntidens_teknik.htm
http://www.ufo.se/ufofiles/swedish/issue_2/urtek2.htm
Jag förstår inte varför du envisas med att hävda detta, när många påpekat att detta inte är sant? Inga av de artefakter du radat upp kräver något extraordinärt, du har ju gång på gång misslyckats med att hävda just det extraordinära.mal skrev:Fakta är de artefakter som finns att beskåda för spekulation.
Många av dessa artefakter har krävt ett högteknologiskt utvecklat samhälle liknande vårt, eller mer avancerat inom vissa områden.
Jag ser bara länkar till templet och de stora stenarna i Baalbek. Ingenting extraordinärt eller tekniskt överavancerat för romarna.
Nej, bara om du förutsätter att de metoder de behärskade på den tiden inte skulle fungerat för stenblocken i Baalbek.mal skrev:Du fick beviset. Jag ( ego ) hävdar att de största stenblocken vid Baalbek inte är fraktade och upplyftna med de antagna metoder historiker och arkeologer utgår ifrån. Det antagandet blir faktiskt, (omvänt) ren fantasi.
Inte heller här har du rätt. Vi behöver inte börja spekulera i fantastiska spår bara för att vi inte vet varför arbetskollegan var försenad till jobbet dagen innan. Vi kan börja med att utgå från det mondäna, triviala, tills motsatsen bevisats.mal skrev:Svaret; Att vi för närvarande inte vet är respektabelt. Och med det svaret kan man naturligtvis låta hela saken bero. Men om man envisas med att streta vidare, ja då måste vi i logikens namn våga vara lite djärvare...
Det logiska när man hävdar att någonting är omöjligt är att först utföra undersökningar och studier som kommer fram till den slutsatsen. Inte stå vid sidan om med händerna i kors och konstatera "det går inte", "det måste vara utomjordingar eller en försvunnen civilisation som ligger bakom detta."mal skrev:Du fick beviset. Jag ( ego ) hävdar att de största stenblocken vid Baalbek inte är fraktade och upplyftna med de antagna metoder historiker och arkeologer utgår ifrån. Det antagandet blir faktiskt, (omvänt) ren fantasi. Svaret; Att vi för närvarande inte vet är respektabelt. Och med det svaret kan man naturligtvis låta hela saken bero. Men om man envisas med att streta vidare, ja då måste vi i logikens namn våga vara lite djärvare...