Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2007, 16:05

Har de letat efter järnmalm?

Sedan så förstår iofs inte jag varför denna "störning" skull göra det troligt att det är en av människor byggd pyramid. Snarare förefaller det väl i så fall stödja hypotesen att det faktiskt rör sig om en naturlig formation, som då innehåller järnmalm.
den ända jag vet att de som jobbar i tunnlarna har sagt att tunnlarna är inga malm gruvor som vissa påstår, inga malm har hittats. :?

kanske det finns järnmalm under pyramiderna , jag vet inte :?

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 30 maj 2007, 16:12

The Ghost skrev: den ända jag vet att de som jobbar i tunnlarna har sagt att tunnlarna är inga malm gruvor som vissa påstår, inga malm har hittats. :?
Varför inte ta dit en geolog att titta på det då? Jag ser inte direkt tecken på att folk som är involverade i dessa projekt förefaller att ha kunskap inom relevanta fält. Det verkar liksom mer vara ett massmediaspektakel än en undersökning.
The Ghost skrev: kanske det finns järnmalm under pyramiderna , jag vet inte :?
Själv förstår jag inte varför du tror att detta rör sig om pyramider, men det är ju din sak.

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2007, 16:31

Varför inte ta dit en geolog att titta på det då? Jag ser inte direkt tecken på att folk som är involverade i dessa projekt förefaller att ha kunskap inom relevanta fält. Det verkar liksom mer vara ett massmediaspektakel än en undersökning.
det har de gjort, förra veckan eller den här veckan komm 3 geologer från kroatien, de säger att det finns mycket som de inte kan förklara geologisk, hur stenar kan vara placerade så, och vissa av de tror att det rör sig om männsklig inverkan


Själv förstår jag inte varför du tror att detta rör sig om pyramider, men det är ju din sak.
de där bergen är pyramider, frågan är, är det människor som har gjort de eller naturen

till och med opponenter till den här projektet säger att det där ser ut som pyramid, och att de inte vet hur naturen kan göra perfekta sidor t.ex på norra sidan av bosniska sol pyramiden, en bosnisk geolog som jobbar på univerostet i Wien, Österike säger det

i hoppas att de som gräver där hittar starka bevis på männsllig inverkan att det rör sig om pyramider i visoko

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 30 maj 2007, 17:04

The Ghost skrev: till och med opponenter till den här projektet säger att det där ser ut som pyramid, och att de inte vet hur naturen kan göra perfekta sidor t.ex på norra sidan av bosniska sol pyramiden, en bosnisk geolog som jobbar på univerostet i Wien, Österike säger det
Men det har ju levererats extremt utförliga förklaringar i denna tråd ((bl a av OldCode) varför det rör sig om naturliga formationer, och inte av människor byggda pyraminder? Har du inte läst dem? Det är ju också rätt uppenbart att det hela leds av en snubbe som är helt insnöad på en massa goja om Atlantis och rymdvarlser, och inte värd att lita på för fem öre.

Nåja, har man inte kommit någonstans på dryga 70 sidor finns väl ingen anledning att tro att det skulle ha ändrats nu. Vi ser med spänning fram emot fortsättningen, där kanske också rymdvarelser kommer med på ett hörn.
(ledsen om jag låter hånfull, jag tycker bara att hela den här historien är så full med logiska hål o pesudovetenskap att jag inte riktigt kan respektera de "pyramidtroende" längre).

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 30 maj 2007, 22:30

The Ghost skrev:
tryggve skrev:Själv förstår jag inte varför du tror att detta rör sig om pyramider, men det är ju din sak.
de där bergen är pyramider, frågan är, är det människor som har gjort de eller naturen

till och med opponenter till den här projektet säger att det där ser ut som pyramid,
Kanske missförstår du ordet "pyramid". En pyramid är alltid en byggnad skapad av människan. Är det bara ett berg eller en kulle som ser ut som en pyramid, så är det ingen pyramid - utan ett berg eller en kulle. Man kan då kalla den "pyramid-liknande". Men inte pyramid.

Och vad säger du om de där filmerna, och om Harry Oldfield själv?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 31 maj 2007, 10:44

Och vad säger du om de där filmerna, och om Harry Oldfield själv?
hm, jag vet inte hur elektromagnetisk fält kan vara runt bergen ???? det kan jag inte förstå

jag vill gärna att mer forskare kommer med sina instrument och mäter och ser verkligen att det rör sig om en elektromagnetisk fält

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 31 maj 2007, 12:30

The Ghost skrev:
Och vad säger du om de där filmerna, och om Harry Oldfield själv?
hm, jag vet inte hur elektromagnetisk fält kan vara runt bergen ???? det kan jag inte förstå
Vad jag snarare undrar är varför du är så övertygad om att det man ser på filmerna är elektromagnetiska fält runt bergen?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 31 maj 2007, 12:45

Vad jag snarare undrar är varför du är så övertygad om att det man ser på filmerna är elektromagnetiska fält runt bergen?
hur ska jag svara på den här
hm, jag vet inte :lol:

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 31 maj 2007, 17:47

The Ghost skrev:du frågar mig som om jag är expert på bosniska pyramider :lol: jag själv är inte 100% säker att det är människor som har gjort det, men det här med eltromagnetisk fält kan betyda att människor har bearbetat lite här och där
Du är naturligtvis övertygad om att det är en pyramid, mot bättre vetande. Annars skulle du väl inte återuppväcka denna tråd trots att du inte har belägg som är en smul bättre än alla skojiga stenar vi redan sett?

(Vad definitionen av "pyramid" beträffar så är det en geometrisk kropp. En byggnad kan vara en pyramid, liksom en leksak, ett naturligt berg eller en kristall.)

Läste just David Kings Drömmen om Atlantis, om Olof Rudbeck som ägnade en stor del av sitt liv åt att bevisa bl.a. att Atlantis var dagens Sverige. Hans intelligenta galenskaper får onekligen ett annat perspektiv när man betänker att liknande saker händer mitt framför våra ögon. Å andra sidan tror jag att inte ens Rudbeck skulle låtit sig imponeras av en sten som är rund på ena sidan bara för att den är kantig på andra.

The Ghost, med tanke på hur många frågor som du aldrig svarat på så är detta kanske meningslöst, men ändå: Finns det något som skulle kunna få dig att släppa tron på den bosniska pyramiden?

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 31 maj 2007, 19:45

Hexmaster skrev:(Vad definitionen av "pyramid" beträffar så är det en geometrisk kropp. En byggnad kan vara en pyramid, liksom en leksak, ett naturligt berg eller en kristall.)
I stand corrected. Jag kan möjligen skylla ifrån min ignorans med att ingen historiker, arkeolog eller geograf skulle kalla det där berget för en pyramid även om det vore en geometrisk pyramid. :)
En lista på pyramider: http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_%2 ... guation%29

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 31 maj 2007, 22:38

Du är naturligtvis övertygad om att det är en pyramid, mot bättre vetande
nej det är jag inte , men det som jag är säker på att tunnlarna är gjorda av människor, och det är bara där som de har hittat artifakter

med hjälp av stalaktiter kunde geologer mäta hur gamla tunnlarna är , det de har kommit fram att det är minst 2500 år gamla.

men de här bergen som kallas solpyramid och månpyramid är jag inte säker på

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

Inlägg av -vils- » 1 juni 2007, 10:25

vissa moderatorer här har bestämt sig för att vägra tro på detta, är mycket förvånad till eran extrema negativa attityd mot alla. Tycker ni kan radera hela tråden, det verkar ju vara på gränsen till mobbningsrisk om någon bara skriver något som inte falelr er i smaken...

*sigh*

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 1 juni 2007, 10:36

-vils- skrev:vissa moderatorer här har bestämt sig för att vägra tro på detta
Om du läser innantill kan du se att pyramid-skeptikerna är betydligt fler än bara moderatorerna. Eftersom varje förfrågan om tydligare belägg för en tillverkad pyramid har klingat ohörd så är skepsismen dessutom nog så välgrundad. Eller har du något att tillföra i ämnet?

Hobbymoderering är f.ö. inte tillåten.

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11932
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 1 juni 2007, 15:08

Jag är nog en av de pyramidskeptikerna, men jag gjorde en liten genomgång av tråden en gång på eget intiativ och jag redovisade detta i denna tråd(nu måste man nästan leta efter den, men jag tror att den finns nånstans på sidorna 50-67. Annars har jag redovisningen sparad på min epost. Men angående av denna genomgång så märkte jag att svaren och frågorna har kommit ifrån varandra, en fråga i inledningen besvarade exempelvis inte förrän 30 sidor senare, såvitt vad jag kommer ihåg.

Personligen har jag en åsikt om denna tråd, men jag tänker inte skriva det i tråden. :D

Stefan

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 1 juni 2007, 16:21

kan den här stora fina stenblocken vara formade av naturen ?

Bild

Bild

Bild

det här är nära visoko, som de upptäckte förra året , en kulle som påstås vara en gjord av människor , de finns stora sten block placerade där

Skriv svar