Erövringen av Babylon m.m.
- alexander den store
- Medlem
- Inlägg: 88
- Blev medlem: 10 maj 2005, 15:28
- Ort: ödemarken runt Göteborg
Erövringen av Babylon m.m.
Jag undrar hur höga man uppskatade att Babylons murar var. Var de värkligen de största murarna som fanns under antiken och hur/vilka var det som intog Babylon
- Dûrion Annûndil
- Medlem
- Inlägg: 4941
- Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
- Ort: Lite nordöst om Stockholm...
Re: Erövringen av Babylon m.m.
Inga siffror just nu om höjden, men i alla fall: http://en.wikipedia.org/wiki/Babylonalexander den store skrev:Jag undrar hur höga man uppskatade att Babylons murar var. Var de värkligen de största murarna som fanns under antiken och hur/vilka var det som intog Babylon
Mvh -Dan
-
Användarnamn?
- Utsparkad
- Inlägg: 348
- Blev medlem: 19 januari 2005, 11:20
- Ort: Irland och Stenungsund.