Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?
Hej.
Vad jag kan säga är att det finns naturliga rippelmärken som skärs av naturliga sprickor.
Ungefär så mycket kan jag utläsa av dina bilder.
Gräv fram något ordentligt istället för att hattla fram och tillbaka mellan 30cm djupa små gropar är min rekommendation.
Dessutom har jag ett tillägg till Real Parakeets utmärka frågor:
- Varför i vetenskapens namn gräver man inte ut något ordentligt därnere, utan hoppar runt med små insatser på alla berg man tycker ser inbjudande ut?
Man har ännu inte bevisat någon av alla huvudlösa teorier man lagt fram - så varför inte satsa på få fram bevis först innan man går på nästa grej.
MVH
/OldCode
Vad jag kan säga är att det finns naturliga rippelmärken som skärs av naturliga sprickor.
Ungefär så mycket kan jag utläsa av dina bilder.
Gräv fram något ordentligt istället för att hattla fram och tillbaka mellan 30cm djupa små gropar är min rekommendation.
Dessutom har jag ett tillägg till Real Parakeets utmärka frågor:
- Varför i vetenskapens namn gräver man inte ut något ordentligt därnere, utan hoppar runt med små insatser på alla berg man tycker ser inbjudande ut?
Man har ännu inte bevisat någon av alla huvudlösa teorier man lagt fram - så varför inte satsa på få fram bevis först innan man går på nästa grej.
MVH
/OldCode
jag vet inte längre , jag bara hoppas att de hittar åtminstone något,Vi kan nog sammanfatta det hela så här:
1: Det finns lustiga stenformationer som är naturliga men som The Ghost vill ha till att vara bearbetade eftersom han inte känner till så mycket om geologi och därmed inte förstår att naturliga stenar kan se ut som bearbetade stenar.
2: Det finns uppenbarligen bearbetade stenar också, men på de bilder som visats av The Ghost har de inte på något sätt stärkt Osm´s tes om att berget är en pyramid…
3: ...helt enkelt av den anledningen att dessa bearbetade stenar mest av allt ser ut som vägar och rester av murar, inte pyramider!
4: Bergets form påminner i vissa vinklar om en pyramid, men det är också det enda i hela denna fars som gör det.
5: Vi vet att det funnits bebyggelse i området under mycket lång tid och att detta skulle kunna förklara närvaron av de bearbetade stenarna som inte ser ut som pyramider men väl som vägar och rester av murar.
När får vi se en bild på några bearbetade stenar som visar att det skulle kunna röra sig om en pyramid? De stenar som med lite fantasi skulle kunna vara byggmaterial till en pyramid ser ju inte bearbetade ut och är med största sannolikhet naturliga.
Och nu slutklämmen: exakt vad är det som bevisar pyramidens existens förutom att berget i vissa vinklar påminner om en pyramid?
även om det skulle vara medeltida WC
The Ghost skrev:
Det hade varit helt ok OM man sagt att det finns intressanta lämningar - grävt ut, och sen basunerat ut sina fynd. Nu har man istället spridit över världen att det ÄR pyramider...
Återigen, brister i den vetenskapliga metodiken, men detta har jag hävdat sedan länge i denna tråd...
Dessutom verkar ändamålet helga medlen för er "troende" - som försvarar arbetssättet som utgrävningsteamet har med att "de vill skydda staden Visiko", samt att innan hela den här cirkusen drog igen "så brydde sig ingen om skydd för arkeologiska och historiska lämningar". Nu får vi också höra att det är bra vad de än hittar... jösses.
Det finns några till frågor jag vill ha svar på:
1. Vad hände med tunnelundersökningarna, vilka resultat har man presenterat?
2. Vad hände med stenarna med "skrivtecken" på - var är resultaten?
3. Vad hände med de skelett man hittade tidigt i utgrävningen - var är resultaten?
4. Vad hände med det som kallades för "ingången till pyramiden" - vad var det egentligen man grävde fram?
MVH
/OldCode
Mao, så trots att du och utgrävningsteamet hela tiden hävdat att det är pyramider ni gräver på, och inte skadar någon annan form av bebyggelse eller lämningar så är du ändå glad vad de än hittar?jag vet inte längre , jag bara hoppas att de hittar åtminstone något,
även om det skulle vara medeltida WC
Det hade varit helt ok OM man sagt att det finns intressanta lämningar - grävt ut, och sen basunerat ut sina fynd. Nu har man istället spridit över världen att det ÄR pyramider...
Återigen, brister i den vetenskapliga metodiken, men detta har jag hävdat sedan länge i denna tråd...
Dessutom verkar ändamålet helga medlen för er "troende" - som försvarar arbetssättet som utgrävningsteamet har med att "de vill skydda staden Visiko", samt att innan hela den här cirkusen drog igen "så brydde sig ingen om skydd för arkeologiska och historiska lämningar". Nu får vi också höra att det är bra vad de än hittar... jösses.
Det finns några till frågor jag vill ha svar på:
3. Vad hände med de skelett man hittade tidigt i utgrävningen - var är resultaten?
4. Vad hände med det som kallades för "ingången till pyramiden" - vad var det egentligen man grävde fram?
MVH
/OldCode
Hej.
Jag fick tydligen inget svar... föga oväntat.
En massa mer eller mindre otroliga teorier, tomt prat, brist på metodik och vetenskapligt synsätt har genomsyrat både utgrävningen och dessa diskussioner. Jag skulle vilja mynta ett nytt begrepp: Sensationsarkeologi - som likt sensationspressen oftast har väldigt lite att komma med.
Om någon moderator anser dessa påpekanden opassanden så får ni gärna ta bort mitt meddelande.
MVH
OldCode
Jag fick tydligen inget svar... föga oväntat.
En massa mer eller mindre otroliga teorier, tomt prat, brist på metodik och vetenskapligt synsätt har genomsyrat både utgrävningen och dessa diskussioner. Jag skulle vilja mynta ett nytt begrepp: Sensationsarkeologi - som likt sensationspressen oftast har väldigt lite att komma med.
Om någon moderator anser dessa påpekanden opassanden så får ni gärna ta bort mitt meddelande.
MVH
OldCode
vet inte, har inte så mycket info , därför kan jag inte säga någotDet finns några till frågor jag vill ha svar på:
Old code vad säger du om de här bilderna, är det här kanske människor som har format de här stenblocken eller naturen
på den andra berget som heter Vratnica , 5 km långt från Visoko
http://img154.imageshack.us/img154/8194 ... 19baq4.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/8740/b ... 27bws9.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/4129/b ... 34beh9.jpg
http://img423.imageshack.us/img423/7241 ... 35bav4.jpg
http://img170.imageshack.us/img170/8476 ... 40baa0.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/2924 ... 44blk5.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/8941 ... jpgju9.jpg
kan det vara människor som har pyslat med det här ???????????????
- Johan Elisson
- Medlem
nu börjar jag tycka att folk här är lite väl hjärtlösa mot the ghost. han har backat en hel del:
"jag vet inte längre , jag bara hoppas att de hittar åtminstone något"
sedan frågar han oldcode om stenarna på bilderna han lagt upp kan tänkas vara formade av människor, vad mer begär ni? han har redan sagt att haninte längre är säker på om det verkligen är en pyramid, räcker inte det, eller vill ni se blod?
var lite mänskliga tack.
"jag vet inte längre , jag bara hoppas att de hittar åtminstone något"
sedan frågar han oldcode om stenarna på bilderna han lagt upp kan tänkas vara formade av människor, vad mer begär ni? han har redan sagt att haninte längre är säker på om det verkligen är en pyramid, räcker inte det, eller vill ni se blod?
var lite mänskliga tack.
vore det inte på tiden att du letade upp lite info och försökte svara på OldCodes frågor?
hur ska jag läta efter svar från mitt rum
vet inte men för mig icke-kunnig i geologi ser det där ut att människor har format det däroch det är omöjligt att förställa sig hur någon kan läsa in någon mänsklig verksamhet i den lagerföljden. Ska inte huggen sten vara... Slät? Liksom
När det gäller pyramider i visoko, en sak är säker , man måste gräva där i några år så att vi får riktiga svar om det är något där eller inte , jag har varit där bergen ser ut som pyramider, är det människor eller naturen, vi får se
men som det ser ut Vratnica berget kanske är mer intresant än berg pyramider i visoko
eftersom på toppen ser det ut som en grav , kanske någon viktig som var begravd där , vi får se