Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 6 augusti 2006, 12:44

The Ghost skrev:jag är tillbaka , idag ska jag förska posta bilder som jag fotograferat
Gör detta som länkar, inte upplagda i forumet.
The Ghost skrev:om det där är naturligt, då är det helt sjuk vad naturen kan göra :?
Som OldCode visat kan naturen göra mycket märkliga saker och lura den bäste.

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 6 augusti 2006, 16:50

avgör själva

är det människor eller naturen som har gjort det

jag kan inte fatta hur naturen, kan placera stenblock näre varandra , och mellan stenblocken något sort cement liknande material, som ni kan se det i min arm

http://bosnian-pyramid.com/gallery/Exca ... amling.JPG

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 6 augusti 2006, 20:51

The Ghost skrev:jag kan inte fatta hur naturen, kan placera stenblock näre varandra , och mellan stenblocken något sort cement liknande material, som ni kan se det i min arm.
OldCode har redan förklarat hur detta går till. Vad är det som är så svårt att acceptera?

Mvh -Dan

Sphinx
Medlem

Inlägg av Sphinx » 7 augusti 2006, 01:19

The Ghost

Är detta dina bilder eller har du tagit dem från http://www.bosnian-pyramid.com ?

Vidare så undrar jag hur du ställer dig till de påståenden som finns ang stenen med ristningar i tunneln.

"And you've learned that the inscriptions on the stone in the tunnel were put on recently and weren't there when the stone was discovered. And that the 'tunnels' turned out to be rather different than at least Schoch and Dowell expected "

Skrämmande om det stämmer.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 8 augusti 2006, 18:13

Är detta dina bilder eller har du tagit dem
de är mina bilder

Vidare så undrar jag hur du ställer dig till de påståenden som finns ang stenen med ristningar i tunneln.

"And you've learned that the inscriptions on the stone in the tunnel were put on recently and weren't there when the stone was discovered. And that the 'tunnels' turned out to be rather different than at least Schoch and Dowell expected "

Skrämmande om det stämmer.
hm, jag är också besviken om det är sant :?

här är ny bild från toppen av månepyramiden

Bild

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 8 augusti 2006, 18:46

The Ghost skrev:de är mina bilder
Hur kommer det sig att dina bilder publiceras på bosnianpyramid.com?
The Ghost skrev:här är ny bild från toppen av månepyramiden.
Jättefina bilder. Men som sagt, finns det någonting på bilderna som tyder på en PYRAMID?

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 8 augusti 2006, 19:54

Hur kommer det sig att dina bilder publiceras på bosnianpyramid.com?
du menar http://www.bosnian-pyramid.com

jo för att jag lagt bilderna i galleryn http://www.bosnian-pyramid.com/gallery.html

Jättefina bilder. Men som sagt, finns det någonting på bilderna som tyder på en PYRAMID?
berget ser ut som en pyramid och de här sten blocken hittas på det berget

är det naturligt eller människo gjort, avgör själv

jag har fotograferat den här
Bild

jag har fortfarande svårt att förstå att naturen kan göra något sånt :?

ett block , sedan cement liknande material mellan , igen flat block,

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 8 augusti 2006, 20:05

det ser verkligen människo gjort , jag blir verkligen besviken om den här inte är en männsko gjord pyramid :(

Bild

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 8 augusti 2006, 21:40

The Ghost skrev:
berget ser ut som en pyramid och de här sten blocken hittas på det berget
Men vi vet ju att det låg en medeltida stad på berget. Om man hittar stenblock på ett berg som man vet att legat en stad på, är det då rimligt att tro att

A) stenarna är byggstenar till en pyramid från en tid då ingen civilisation fanns i närheten av berget och som byggts utan spår av stenbrott, transportvägar och människor?

eller

B) stenarna kommer från den medeltida staden som man vet låg på berget?

Mvh Petter
Senast redigerad av 1 Gutekrigaren, redigerad totalt 19 gånger.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 8 augusti 2006, 21:59

Men vi vet ju att det låg en medeltida stad på berget

nej du har blandat ihop bergen , det var på den stora berget inte på måne pyramid, utan solpyramid

den här

Bild

på toppen var det något sort slott , det var allt

men på måne pyramid var det inget, historieböckerna säger inget om det ialafal :?

. Om man hittar stenblock på ett berg som man vet att legat en stad på, är det då rimligt att tro att
nej inte den här berget , det andra berget
A) stenarna är byggstenar till en pyramid från en tid då ingen civilisation fanns i närheten av berget och som byggts utan spår av stenbrott, transportvägar och människor?

eller

B) stenarna kommer från den medeltida staden som man vet låg på berget?

Mvh Petter

problemet med det här projektet är pengar och mer folk ,. annars skulle allt gå fortare

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 8 augusti 2006, 22:22

Jag menade berget med staden, inte de andra bergen. Finns det gammal bebyggelse på dem med alltså?

Mvh Petter

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 9 augusti 2006, 06:20

Jag tycker att det är intressant med det som är i Bosnien, men återigen så har jag egentligen svårt att tro att pyramider byggdes i Bosnien. När jag gick i skolan så fick jag lära mig att pyramider är förknippade med Egypten och inte något annanstans, antar att det är flera på forumet som är inne på samma detalj.

Naturen har format stenar till märkliga formationer och det finns flera exemplen på detta, det är inte bara i Bosnien utan på en mängd olika platser. Exempelvis kan man dra en yvig jämförelse med raukarna vid Gotlands kust, jag kan ju hävda att det är människor som har gjort det för länge sedan fast det är naturen som har gjort dem. Jag har liksom några andra på forumet framfört att det kunde vara en bortglömd stad som har legat på det aktuella berget. Likaså har jag skrivit om den kulle utanför Norrtälje som påminner mycket "pyramiden" i Bosnien.

Stefan

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 9 augusti 2006, 08:24

Alla som hängt med så här långt vet naturligtvis att pyramider inte är Egypten förbehållet, Osmanagic själv jämför med centralamerikanska. Norrtäljepyramiden får du gärna starta en tråd om, vilken avdelning som nu vore lämplig. Att det finns spår från medeltiden på åtminstone solpyramiden har gjorts klart från början, folk har ju bekymrat sig över att de skall ta skada under utgrävningarna, med mera, med mera. Står i tråden.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 9 augusti 2006, 12:49

Jag menade berget med staden, inte de andra bergen. Finns det gammal bebyggelse på dem med alltså?
det fanns bara bebygelse på toppen av bosniska solpyramiden

den såg ut så ungefär , och kallades, kungliga staden Visoki

Bild

men nu finns det ingeting kvar , kanske lite stenar inget mer

Oldcode eller någon annan geolog , om ni kan förklara hur kopplings material kan vara mellan sten blocken

Bild

jag kan inte förstå hu naturen kan klippa fina sten block och placera kopplings material mellan dem , det tycker jag är stort mysterium

OldCode
Medlem

Inlägg av OldCode » 9 augusti 2006, 16:24

Hej.

Jag sitter på en GPRS uppkoppling just nu, då jag i jobbet är på ett ställe i Sverige där inte ens mobiltelefoner fungerar med säkerhet.
Jag skall därför fatta mig kort.

Läs vad jag skrivit tidigare!

Dessutom verkar "kopplingsmaterialet" inte finnas mellan alla lager och "byggstenar" - vilket är väldigt underligt ur en byggnadsteknisk synvinkel.

Det lager du pekar på verkar dessutom snarast bestå av ett lager finmaterial, dvs silt eller lera som nu är lerskiffer/lersten/siltsten. Att finmaterial sedimenterar tillsammans med sandsten och konglomerat är allt annat än onaturligt. (Oftast sedimenterar finmaterialet, som annars hålls i suspension i vattenmassan, under perioder av stillhet i vattenmassan, tex under vintertid...). Därför kan lagerstrukturer uppkomma.

The Ghost, gör dig själv och andra en tjänst, läs en bok som heter "Sedimentology" och som används som kursbok på vissa universitet. Jag har i skrivande stund glömt vem som är författare.

Genom att kalla det för "kopplingsmaterial" förutsätter du att det inte är naturligt bildat.
Inget du eller andra har visat övertygar mig om annat än att formationerna är helt naturliga.

MVH

/OldCode

Skriv svar