Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 24 juni 2006, 12:09

Jag tycker mig känna igen det där...
''Nästa månad är det avgörande!''
''Nästa vecka...''
''Osmanagich's mormor behövde visst hjälp att åka och handla, så det blir nästa fredag.''
''Nästa fredag!''
''Nästa fredag...''

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 24 juni 2006, 12:11

Oavsett Ghost, är det någon som har verklig information från Bosnien om mina frågor?
The Ghost skrev:Om det här är inte pyramider, hur kan egyptiska experter och andra tro att det här är pyramider ?????, med tanke på att det har forskat pyramider i flera veckor , hur förklarar ni det , hallå det är egyptier, som har erfarenhet med pyramider, hur kan de tro på det, det är något som inte stämmer här
Det finns fullgoda förklaringar. Dessa människor är inga experter, och att vissa är egyptier spelar ingen roll - de vet inte mer om pyramider för att de är just egyptier, precis som greker inte vet mer om antiken än någon annan. Istället kan du lika gärna försöka förklara varför all världens experter inte tror att detta är en pyramid.
Men du har ju rätt i att något inte stämmer, när dessa människor trots att de faktiskt kan se att det inte är en pyramid, envisas med att spela med i Osmanagic cirkus. Vad är deras motiv?

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 24 juni 2006, 12:16

vi får se vad de presenterar på freddag

Nu har fredag passerat och det är lördag!

tyvär har jag ingen raport på engelska eller bosniska, de har haft de här konferansen där de har presenterat bevis

men jag väntar på raporten att de ska lägga det ut på nätet

Kod: Markera allt

Skrivet: 24 Jun 2006 12:09    Rubrik:  

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tycker mig känna igen det där... 
''Nästa månad är det avgörande!'' 
''Nästa vecka...'' 
''Osmanagich's mormor behövde visst hjälp att åka och handla, så det blir nästa fredag.'' 
''Nästa fredag!'' 
''Nästa fredag...'' 

när jag sade innan barakat komm sade jag ungefär att de komer vara avgörande om det finns en pyramid eller inte, men när han komm och analzyserade bevisen, då sade han att det rrör sig om en primitiv pyramid

igår sade han att det var möjligt att det fanns ett berg där, och människorna formade berget till en pyramid, och placerade sedan sten block på den så att den ser ut som en pyramid

så vad säger ni om den här nya teorin, jag själv trodde att under hela berget så vad det sten yggnad men det är inte utan blandning av jord och sten block som formar en pyramid

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 24 juni 2006, 12:18

igår sade han att det var möjligt att det fanns ett berg där, och människorna formade berget till en pyramid, och placerade sedan sten block på den så att den ser ut som en pyramid
Den teorin kan jag köpa, det låter faktiskt möjligt. Det är den teorin jag har satsat mina pengar på sedan jag först deltog i diskussionen.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 24 juni 2006, 12:24

Det finns fullgoda förklaringar. Dessa människor är inga experter, och att vissa är egyptier spelar ingen roll - de vet inte mer om pyramider för att de är just egyptier, precis som greker inte vet mer om antiken än någon annan.
Dessa människor är inga experter,
hur kan du säga så när själva zahi hawass rekomenderade Barakat

du glömmer alltid , han har varit där i 40 dagar och analyserat , och han säger att det rör sig om en pyramid,

Istället kan du lika gärna försöka förklara varför all världens experter inte tror att detta är en pyramid.
men snälla durion, skärpt dig, vilka av de världens experter har besökt platsen, ingen, Harding har bara kört förbi pyramid
i 15 minuter och han konstaterade att det inte är pyramid, han har inte ens pratat mednågon på platsen, inte beökt tunnlar eller månpyramiden

dräför kan vi säga att ingen av de "världens experter" har beökt platsen, så , tror du mer på de som ger sina bbeslut från deras kontor än Barakat och Hadidy som har analyserat båda pyramiderna och tunllarna

vem tror du på mer ??????????????????????????????????????????

Men du har ju rätt i att något inte stämmer, när dessa människor trots att de faktiskt kan se att det inte är en pyramid,
vilka människor, vad snackar du om ???????????

hur kan de se att det inte är en pyramid ???????????

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 24 juni 2006, 12:33

Den teorin kan jag köpa, det låter faktiskt möjligt. Det är den teorin jag har satsat mina pengar på sedan jag först deltog i diskussionen.
nu är vi båda på rätt spår :lol:

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 24 juni 2006, 12:38

nu är vi båda på rätt spår
Vi är inne på samma spår, men det är långt kvar innan vi kan säga att det är rätt spår. :)

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 24 juni 2006, 12:46

The Ghost skrev:
Dessa människor är inga experter,
hur kan du säga så när själva zahi hawass rekomenderade Barakat
Att Hawass skickade dit någon från betyder inte att han skickat dit någon som han anser vet något om pyramider. Barakat verkar ju jobbat på en myndighet, inte för Hawass tidigare. Vi vet ju inte heller om Hawass verkligen gjort det, eller om detta bara är en av Osmanagic vanliga lögner för att ge sin "Pyramid" legitimitet. Vad för slags "rekomendation" har Hawass gett? Hur kan Hawass skicka någon från myndigheter han inte bossar över?
The Ghost skrev:men snälla durion, skärpt dig, vilka av de världens experter har besökt platsen, ingen, Harding har bara kört förbi pyramid
i 15 minuter och han konstaterade att det inte är pyramid, han har inte ens pratat mednågon på platsen, inte beökt tunnlar eller månpyramiden

dräför kan vi säga att ingen av de "världens experter" har beökt platsen, så , tror du mer på de som ger sina bbeslut från deras kontor än Barakat och Hadidy som har analyserat båda pyramiderna och tunllarna

vem tror du på mer?
Man behöver inte besöka platsen, bara titta på Osmanagic och hans gängs bevisföring, teorier, och alla bilder. Så jag tror på Harding, Osmanagic framlagda "bevis" som visar att detta är ett berg, och mina egna ögon.

The Ghost skrev:
Men du har ju rätt i att något inte stämmer, när dessa människor trots att de faktiskt kan se att det inte är en pyramid,
vilka människor, vad snackar du om ???????????

hur kan de se att det inte är en pyramid ???????????
De som gräver på platsen. Om du såg en ko, skulle du nog väl tro att det var en ko, även om någon kommer fram och säger att "det är den Trojanska hästen!"?

Mvh -Dan

OldCode
Medlem

Inlägg av OldCode » 24 juni 2006, 12:59

så vad säger ni om den här nya teorin, jag själv trodde att under hela berget så vad det sten yggnad men det är inte utan blandning av jord och sten block som formar en pyramid
Mao gör du och utgrävningsteamet en helvändning och går ifrån era ursprungliga teorier och "bevis" därför att ni förmodligen upptäckt att det ni tidigare sagt inte stämmer.

Inte heller detta är enligt vetenskaplig standard - men det finns det knappt inget som är på detta projektet.

Även jag framförde denna teori som möjligt väldigt tidigt i tråden - men fick då till svar att hela berget bestod av sten.
Alltså vänder man sitt fartyg ordentligt, utan minsta skam.

Hade man från början gått ut och sagt att det fanns intressanta grejer i kullarna runt Visiko, inte sagt ett ord om pyramider eller andra teorier - så hade utgrävningen kunnat skett och sen slutsatser dragits.

Nu har man gått ut och sagt att berget består helt av sten - samt att det är en pyramid.
Ändrar man på detta tappar man troligen bara ännu mer i förtroende. Även om man kanske kommer sanningen närmare.

jag väntar med spänning på de oantastliga bevis för att dessa kullar är vad ni säger att de är.

/OldCode

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 24 juni 2006, 13:19

Användarvisningsbild
saffecool
Medlem

Inlägg av saffecool » 24 juni 2006, 20:59

Naturen är vacker! :P

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 25 juni 2006, 12:11

trappor på månpyramiden

Bild

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 25 juni 2006, 13:20

Allvarligt talat The Ghost... har du över huvud taget ens sett bilder av en riktig pyramid? Du kan inte ha gjort det om du vill få dessa bilder till att vara en pyramid. Det finns ju inget här som ens påminner om en pyramid. Pyramider, i alla fall de jag sett bilder av, är byggda av regelbundna stenblock som är utplacerade enligt någon slags plan/ritning och inte bara slumpmässigt utslängda i spenaten.

Kolla in dessa bilder så ser du. Nåja, om inte du ser det så kanske i alla fall alla andra gör det, att det ser helt annorlunda ut.
http://guardians.net/images/bentdoor.jpg
http://guardians.net/egypt/bent/images/bent98c.jpg
http://guardians.net/images/westdoor.jpg
Det är alltså inte lite stenar som är utslängda lite här och där.

Pyramidologist
Ny medlem

Inlägg av Pyramidologist » 25 juni 2006, 22:32

Hossa, nu ska komma en ny pyramidforskare till Bosnien:
På den sidan http://www.bosnianpyramid.com/index_files/News.html
kan vi läsa att Dr. Robert M. Schoch ska snart komma till Visoko.

Han är geolog med Ph.D. (Philosofical Doctor) i geologi och geofysik från Yale universitetet!
Därför skriv han också hans Ph.D. titel på alla sina böcker, så att alla kan se hur duktig han är:
http://www.bu.edu/cgs/faculty/inserts/schoch.html
:roll:

Han är också pyramid och Sphinx expert!
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_M._Schoch
:roll:

Och han är också alldeles galen:
http://www.robertschoch.net/Paranormal% ... rgiest.htm

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 26 juni 2006, 01:29

Bra detektivarbete där Pyramidologist. Det är väl symptomatiskt att Osmanagic drar till sig de mindre seriösa... :)

Skriv svar